2011.12.16.
13:57

Írta: Nérofo

Gazdag gluténmentes lencsefőzelék

Lehet, hogy kicsit elsietem a dologokat, de nekem most szilveszterezni van kedvem.... hát, akkor én kikerülöm a karácsonyt, ugrok egy nagyot, és ime: itt az én lencsefőzelék receptem!

Nem éppen hagyományos, cserébe viszont isteni finom, és diétás is. Ötlet a tévéből. Ja, és nem teszem a GAZDAG-ot idézőjelbe! :)))

Gazdag lencsefőzelék

1 zacskó vörös lencse, vagy zöld, esetleg a hagyományos barna

1 fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1 fehérrépa

1 sárgarépa

só, bors

1- 1,5 dl joghurt

1 tk mustár

babérlevél

2- 3 ek olivaolaj és szőlőmagolaj

Én személy szerint vörös lencsét használtam, de a másik kettővel is tökéletesen elkészíthető az étel. A hagyományosat érdemes beáztatni egy napra, hogy hamarabb megpuhuljon majd, és kevesebbet kelljen főzni.

Az apróra vágott vöröshagymát feltettem pirulni az olivaolaj és szőlőmagolaj keverékén. Új mániám a szőlőmag olaj. Ha lesz időm, akkor erről biztos beszámolok!

Lencsefőzelék4.jpg

A vékonyan felszeletelt fokhagymát is hozzáadom a piruló hagymához, és egy percig együtt pirítom őket. Felkockázom apróra a fehérrépát, és amikor már érzem a fokhagyma illatát, akkor hozzádobom ezt is. Ez elpirulgathat addig, amíg a sárgarépát is felkockázom. Ha kész, akkor ezt is a többi zöldséghez adom. Két perc után jöhet a lencse. Ha nem áztattam előtte, akkor hagyom, hogy átmelegedjen az olajon, ha áztattam, akkor egyből felöntöm egy kis zöldségalaplével, füstölt alaplével, ki hogyan szereti. Én a füstölttel kevésbé vagyok kibékülve, úgyhogy házi vegetából készült zöldségalaplével öntöttem fel, de csak annyira, hogy éppen, hogy ellepje. Mint valami rizottóra úgy figyelek rá: amikor nagyjából elfőtte a levét, akkor hozzápótolok. Sóztam, borsoztam, hozzádobtam egy kisebb babérlevelet és szépen vártam, hogy megpuhuljon a lencse. Ez körülbelül 30- 40 percet vesz igénybe a hagyományos lencsénél, a vörösnél 20 perc alatt megvan.

Lencsefőzelék3.jpg

Ha megpuhult a lencse, akkor egyharmadát kiveszem, leturmixolom, és visszaöntöm a fazékba. Nincs rántás, nincs liszt, csak a finom, tápanyagdús zöldségek! Nyammmm!!!! Beleöntöm a joghurtba a mustárt, majd ezt is a főzelékhez öntöm és jól elkeverem. Megvárom, amíg felforr és már kész is! Bármilyen sülttel isteni!

Lencsefőzelék2.jpg

Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vega köret főétel gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr803468535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása