2011.05.05.
14:50

Írta: Nérofo

Brokkoli saláta

Említettem már a makacs utolsó két kilót, amit szeretnék leadni a hasamról! Annak érdekében, hogy a zsírpárnák átalakuljanak izmokká, tegnap este elmentem egy kick-box edzésre. A mozgásforma nem idegen tőlem, bár igaz, hogy majd tíz évvel ezelőtt gyakoroltam utoljára. És most írás közben megint ráébredtem, hogy marha öreg vagyok...

A tíz év kihagyás remekül meglátszott a mozgásomon, de ahhoz képest elég jól bírtam és nagyon- nagyon élveztem. Az óra végén az edző- ő nem mellékesen Pesuth Rita volt, aki iszonyat csinos és baromi jó edző- megjegyezte, hogy most már ne együnk, de igyunk sok vizet. Na, ekkor hasított belém a felismerés, hogy én még nem vacsoráztam!!! Ránéztem az órára: 20:40. Ritának igaza volt, ilyenkor már tényleg nem kéne enni, de mire hazaértem már hatványozódott az éhségem. Szó szerint szenvedtem!

Amikor hazaértem feltéptem a hűtőajtót és megnyugodva konstatálltam, hogy jól emlékeztem, minden alkatrész volt itthon az én híres brokkolis salátámhoz. És most ne tessék röhögni, erről tényleg híres vagyok- legalábbis a családon és a baráti társaságunkon belül. A bátyám, aki utálja a brokkolit, szereti ezt a salátát. Azt hiszem ez mindent elmond!

És persze, ha végzünk egy kis fejszámolást a hozzávalók szénhidráttartalmára vonatkozóan, akkor egyből érthető, hogy hazafelé miért imádkoztam azért, hogy minden hozzávaló legyen itthon. 

 

 

 

Brokkoli saláta

500 gramm brokkoli (10 gramm CH összesen!!!!!!!!!)

feta sajt

1 fej lila hagyma

2- 3 gerezd fokhagyma

1 paradicsom

20-30 szem olajbogyó

1 teás kanál pesto

nagyon kevés só, bors

1 teás kanál oregáno

1 tk oliva olaj

A lilahagymát megpucoljuk és félkarikára vágjuk. Nagyjából szétszedegetjük a szálakat és egy nagyobbacska tálba szórjuk. A paradicsomot apróra felkockázzuk, és mehet a hagyma után. A fokhagymát megpucoljuk, a kés lapjával rátehénkedünk, majd felszeleteljük. Az olajbogyót felkarikázzuk és szintén a tálba dobjuk (ez szinte bármilyen lehet: zöld, fekete vagy paprikával töltött is- én mandulával töltöttel nem próbálnám ki). A feldarabolt zöldségekhez hozzáadjuk az ízesítőket, fűszereket is: a nagyon kevés sót (a feta sajt már amúgy is sós), a frissen őrölt fekete borsot, a pestót, az oregánót, az oliva olajat, és jó alaposan összekutyuljuk az egészet. 

A feta sajtot egyszer egy centiméteres kockákra vágjuk, és ezt is hozzáadjuk a zöldségekhez. Innentől kezdve már nem szabad egyszerűen megkeverni, csak összeforgatni, különben a feta sajt teljesen szétesik. Ezt a salátát rengetegszer elkészítettem már, a legkülönfélébb fetákkal. A drágább feta sajtok általában keményebbek, kevésbé esnek szét, de mi jobban szeretjük a puhábbakat. A legjobban a Tesco gazdaságos feta sajttal szereti ezt a salátát a családom, bármennyire furán is hangzik. Ezáltal a saláta nagyságrendekkel olcsóbb, és brokkoli szezonban szinte minden napos vendég lehet nálunk.

Ha előre készítem el a salátát, mert például vendégek jönnek hozzánk, akkor ennél a pontnál bekerül a keverék a hűtőbe egy órára. Tegnap erre nyilván nem volt idő, de mindenképpen jót tesz neki, ha áll egy kicsit.

A brokkolit nagyon resre főzöm. Mindössze pár percre van szüksége lobogó sós vízben, ha már érezzük az illatát, akkor túlfőztük. Kicsit hűlni hagyom, de még melegen a salátához adom. Kivéve, ha a párom kedvében szeretnék járni, mert akkor teljesen kihűtöm a brokkolit és úgy adom a többi alkatrészhez- tegnap persze erre sem volt idő. Bár megérdemelte volna, mert amíg én ugrabugráltam ő vigyázott a két gyerekre. :)

Már csak óvatosan össze kell forgatni, és kész is a mennyei (nem túlzás), viszonylag olcsó, lisztmentes, rendkívül alacsony szénhidrát tartalmú vacsora. Ez az adag elvileg 4 főre szól. Mi a párommal ketten megvacsorázunk belőle, és úgy érezzük, hogy mindjárt kipukkadunk. Általában valamilyen husit sütök mellé, más köretet nem kíván hozzá az ember, annyira kiadós. Tegnap mielőtt elindultam itthonról elkészítettem egy újabb rizstortát, ezúttal spenót helyett csirkehússal, amit a páromnak csak a megadott időpillanatban ki kellett vennie a sütőből. Meg kell hagyni, jó munkát végzett. Ő ezt fogyasztotta a salátához. Nagyon meg volt elégedve az újabb tortával, amiről ezúttal egy metszeti képet is készítettünk. Az újabb képet is fel fogom rakni a Spenótos rizstorta című bejegyzéshez. 

Jó étvágyat hozzá!       

 

Szólj hozzá!

Címkék: saláta vega köret paradicsom gluténmentes brokkoli fetasajt extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr892879843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása