2011.09.07.
14:03

Írta: Nérofo

Olasz konyha- Lidl sorozat

Ezer éve keresek egy jó olasz szakácskönyvet! Csakhogy nem tudok választani. Legyünk őszinték: a szakácskönyvek nem olcsók! Ezért döntöttem úgy, hogy ezt kipróbálom. Egy ezres, tehát ha nagyon gáz, akkor sem dobtam ki túl sok pénzt az ablakon! Persze nézhettem volna úgy is, hogy már csak (például) 11 ezret kéne összegyűjtenem, hogy vegyek egy normálisat... :)

Lényeg, hogy megvettem, és hogy kiolvastam az elejétől a végéig. Ahogy szoktam! :) Első olvasatra úgy éreztem, hogy megfogtam az isten lábát! Tényleg szerepel benne az összes kedvenc előételem, egytől egyig gluténmentesen. A főételeknél sem túl nagy kunszt átalakítani a recepteket gluténmentesre. Van benne más is nem csak pizza recept. A desszertek már kicsit nehezebb esetek, de ez mindössze 16 recept a 107-ből (remélem jól számoltam), és ezek között is vannak ígéretesek. 

Aztán kiválasztottam három receptet, amit el is készítettem:

Babsalátát tonhallal

Bablevest firenzei módra

Ossobuccot- mert erről eddig azt sem tudtam, hogy eszik e vagy isszák

Mindegyikkel nagy sikert arattam, mindegyik nagyon finom lett. És persze itt jön a nagy DE! Amikor elkezdtem a receptek alapján elkészíteni az egyes fogásokat, akkor már nem is tűnt annyira tökéletesnek a könyv. :) Főzés közben sokat számít például a fűszerezés- nekem legalábbis biztos. Az egyik receptnél az instrukciók (szó szerint) a következők: "adjuk hozzá a babérlevelet és a zöldfűszerek felét". Ugrás a hozzávalókhoz, hátha ott szerepel, hogy vajon milyen zöldfűszereket kellene használni. És láss csodát, ott is ugyan az szerepel: "frissen vágott zöldfűszerek". Mivel a kérdéses ételről elképzeléseim sem voltak, ezért tippeltem. Szerencsére a végeredmény isteni lett, de hogy eredetileg milyen fűszereket kellett volna használnom, azt maximum akkor tudom meg, ha beszerzem az egyik áhított drága szakácskönyvet. :)

Szerző még véletlenül sem jegyzi a kötetet, de a hátlapon megadott információk alapján nyilvánvaló, hogy németből fordították. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy volt olyan recept, amit kétszer is el kellett olvasnom ahhoz, hogy nagyjából átlássam a terepet. 

Mindenképpen pozitívum, hogy egy recept egy oldal. Tehát aránylag könnyen átlátható. Olyanoknak ajánlom, akik nem most vesznek először fakanalat a kezükbe és szeretnek improvizálni. Ötletadónak is remek! Én használni fogom, de a sorozat többi részére nem vágyom!

Az általam elkészített ételek receptjét nem szó szerint, illetve változtatásokkal fogom közölni hamarosan.  

 

Szólj hozzá!

Címkék: könyvajánló gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr103208909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása