2011.08.04.
13:24

Írta: Nérofo

Tejszínes szilvaleves

Nagyon- nagyon szeretek zöldségeshez járni! Minden héten legalább kétszer meglátogatom a kedvenc üzletemet. Ha körbenézek, akkor egyből sokkal könnyebb kitalálni, hogy mit főzzek aznap, vagy éppen másnap. Ma is eléggé tanácstalan voltam főzés tekintetében, annyi támpontot kaptam az én drága férjemtől, hogy valami finomat enne. Nőtársaim milliói ismernek most a saját férjükre, igaz?! Ennél többet valamiért nem lehet kihúzni belőlük. 

Szóval reménykedtem benne, hogy a zöldségesnél ennél több támpontot kapok majd. És így is lett. Gyönyörű fejteni való babot vettem főzeléknek, és fantasztikus levesnek való szilvát. Ennek különösen örültem, mert nagyon nagyon szeretem, és eddig bárki kóstolta mindenki el volt ájulva tőle. Szép is, finom is, egyszerű is, egészséges is. Tökéletes menüt sikerült összeállítanom pillanatok alatt szezonális, hazai alapanyagokból, és nem is drágán. Ígérem,  hogy a babfőzelék receptjét is felteszem. Nem is azért, mert olyan nagy kaland elkészíteni, hanem hogy legyen itt egy főzelékrecept is példának kezdő lisztérzékenyek részére, illetve tanácstalan háziasszonyoknak gondolatébresztőként.

Tejszínes szilvaleves

50 dkg szilva

1 dl tejszín

1 ek rizsliszt

6 dl víz

3 szem szegfűszeg

egy csipet só

1 kk fahéj

édesítőszer 

Ez egy nagyon gyorsan összeállítható recept, és ajánlatos is vele gyorsan dolgozni. A kész leves azért olyan finom, mert nincs benne szétfőzve a gyümölcs, ezért nagyon oda is kell rá figyelni. 

Kimagozom a szilvát és negyedekbe vágom. Felöntöm hat dl vízzel. Hozzáteszem a fahéjat, a szegfűszeget és a csipet sót. Felteszem főni. Kimérem a tejszínt és csomómentesre keverem benne a rizslisztet. Egy- két percnyi forrás után adom a tejszínes keveréket a leveshez, majd miután újra felforrt el is zárom. Természetesen a szilva keménysége befolyásolja a főzési időt. Volt már olyan, hogy miután felforrt egyből öntöttem bele a tejszínt, majd újraforralás után azonnal el is zártam. Édesíteni ilyenkor szoktam. Jelen esetben folyékony édesítőszert használtam. Nekem 1 ek bőven elég volt, de ez természetesen ízlés dolga. Ínyencek ilyenkor adhatnak 5 dkg darált diót is az elkészült leveshez. 

Miután jól kihűlt, tálalom. Akit eddig megkínáltam ezzel a levessel, azt a színe fogta meg benne legelőször. Ki gondolná, hogy a csodaszép rózsaszín a szilvától van?!

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

Címkék: szilva leves tejszín gluténmentes extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr853125279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása