2011.04.29.
16:15

Írta: Nérofo

Füstölt sajtos, túrós puliszka

Jól esett volna már valami nem majonézes! Ez a bejegyzés lett belőle!

Ennek a receptnek az alapját- eredetijét a Nosalty-n találtam, itt. Rengeteg puliszka recept van a honlapon, jobbnál jobbak, érdemes tovább is böngészni, ha valakinek van kedve kísérletezni. 

Ezt az oldalt nem csak azért szeretem, mert fotót is kötelező csatolni a receptekhez, hanem azért is, mert a szakácsok szabadon kommentálhatják a receptjeiket. Ebben az esetben először a szerző fogott meg, akinek a leírásai hasonlóan ötletesek, jópofák és frappánsak, mint a receptjei. Saját blogja is van, érdemes belenézni. Mivel az étel eleve alkalmas arra, hogy lisztérzékenyek is fogyasszák, ezért nem az alap alapanyagon kellett ezúttal megváltoztatnom, aminek külön örülök. 

Mégis fontosnak érzem, hogy közöljem ezt a receptet. Mégpedig azért, mert egy újabb finom, olcsó köret lehetőség lisztérzékenyeknek, amire úgy érzem ráfér a marketing. Ha nem akarunk a szokásos krumpli- rizs köretnél maradni, akkor nem ússzuk meg olcsón az ebédet. Kivéve persze, ha elkészítjük ezt a receptet! Szóval hajrá puliszka!!!!! :)

Füstölt sajtos, túrós puliszka

3 dl víz

3 dl rizstej (normál is lehet persze)

100 gramm kukoricadara

50 gramm túró

50 gramm reszelt füstölt sajt

só (ízlés szerint, én 1 teás kanállal tettem bele)

1 tk bazsalikom

1 tk oregánó

2 ek olivaolaj

A vizet és a tejet együtt feltesszük főni. Mielőtt felforrna folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a kukoricadarát. Innentől kezdve ott kell lenni mellette, egy percre sem hagyhatjuk magára. Érdemes kézi habverőt használni a kevergetéshez, így még véletlenül sem fog csomósodni. Most hogy így jobban belegondolok én már mindenhez azt használom. Van belőle itthon nagy, közepes, kicsi és még kisebb...Azért remélem valaki rám szól, mielőtt a gyereket is megpróbálom vele megetetni... 

Öt perc főzés után adhatjuk hozzá a fűszereket, a reszelt sajtot és a túrót. Összesen kb. 15- 20 perc főzésre van szüksége folyamatos kevergetés mellett. Miután megfőtt én egy 20 x 26- os vékonyan kiolajozott tepsibe öntöttem és betettem a hűtőbe. Pár óra múlva pogácsaszaggatóval 5,5 centi átmérőjű puliszkakorongokat készítettem, beletettem őket egy dobozba és visszaraktam őket a hűtőbe. (Nagy adag, így a dobozban csak több sorban fért csak el, ezeket egymástól sütőpapírral választottam el.) Másnap ebéd előtt tíz perccel 2 ek olivaolajat hevítettem egy serpenyőben, amikor felforrósodott, akkor beleraktam a rendkívül elegáns kinézetű, két centi magas korongjaimat. Öt perc elteltével gyönyörű pirosra sült az aljuk, ekkor megfordítottam őket és elkezdtem enni a levesemet. Majd újabb öt perc elteltével kitálaltam a családnak a főételt a friss, kívül ropogós, belül sajtosan ragyacsos, de mégis omlósan puha körettel. Nálunk egyszerű csirkecomb volt mellé. A kétévesem imádta. Ez nekem éppen elég nagy dicséret!

Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vega túró köret sajt gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr872864885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása