2011.03.17.
13:29

Írta: Nérofo

Savanyú káposztás leves húsgombóccal

 A tél végével rendszerint megijedek, hogy elfogynak a téli szezon élelmiszerei, annak ellenére, hogy én alig főztem belőlük valamit. Most is ez jött rám, úgyhogy gyorsan elkészítettem a kedvenc savanyú káposztás levesemet. A savanyú káposzta számomra téli étel, bárki próbál is meggyőzni az ellenkezőjéről.

Ez az étel tartalmas, nagyon finom, és ami a lényeg: nagyon diétás. :)

Savanyú káposztás leves húsgombóccal

0,5 kg savanyú káposzta

0,5 kg darált hús

1 nagyobb zellergumó

1-2 sárgarépa, karikára vágva

tojás

vöröshagyma

fokhagyma

só, bors, pirospaprika, babérlevél

Először a gombócot készítjük el. Én pulykahúst használtam hozzá ezúttal, a diéta jegyében. Ehhez hozzátettem a fél, lereszelt (almareszelőn) zellergumót, egy tojást, sót, borsot, és a pirospaprikát. Összegyúrtam, és golflabda nagyságú gombócokat készítettem. Forrásban lévő vízbe dobtam, és félig megfőztem őket. Ekkor hozzá tettem a savanyú káposztát, a zellergumó másik felét szintén lereszelve, illetve a répát felkarikázva. A káposztát nem mostam ki és a levét is félretettem, hogy utólag savanyíthassak a levesen, ha nem elég ízes. Sóztam, borsoztam, és ekkor tettem bele a babérlevelet is. Így főztem készre. Nem kell sűríteni, mert a káposztától és zellertől tökéletes lesz az állaga, a gombócban lévő pirospaprikától pedig szép lesz a színe. 

Egy ízletes, magyaros ízvilágú és színű ételt kapunk, rendkívül alacsony szénhidráttartalommal, rengeteg vitaminnal és értékes fehérjével.    

Jó étvágyat!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves gluténmentes darálthús extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr32747019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása