2010.12.06.
15:07

Írta: Nérofo

Zajlik az élet....

 Megkaptam az új terhelésem eredményét! Lesújtó! Már azt hittem, hogy nem kell rohangálással töltenem a terhességem utolsó két hónapját! Én kis naív, mekkorát tévedtem!

A 75 gramm cukor elfogyasztás után (nyami!!!) egy órával 12, 5 lett a cukrom. Ennyire szerintem még soha nem volt rossz. Utána két órával 8,5- szintén gáz. Állítólag ez a tipikus terhességi cukorbetegség! Na, legalább elmondhatom magamról, hogy valamiben megtestesítem az átlagot. 

Lehet, hogy hisztis vagyok, de kiakadtam. Ez azt jelenti, hogy járhatok újra minden héten dietetikushoz, UH-ra, vérvételre. Ezt egy pici gyerekkel nem is annyira könnyű megoldani! És ráadásul kriplinek is érzem magam! Vagy inkább selejtesnek? Nem is tudom. :) Még egy terhességet sem tudok végigcsinálni anélkül, hogy a fél család miattam rohangászna egyik orvostól a másikig, vagy próbálná megoldani a gyerekem felügyeletét?????  Mindenki segít, és mindenki édes- aranyos! De én nem akarok beteg lenni!!!!!! És természetesen az én gyerekem, az én felelősségem, és nagyon nehezen adom ki a kezemből! :)

Beszéltem egy új dietetikussal, akit a nőgyógyászom ajánlott, és egész jónak tűnik. Mondjuk az inzulinnal való fenyegetőzés a diéta be- nem tartása esetén itt is megvolt, de igyekszem ilyenkor oda sem figyelni. Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de nekem a pocakomban lévő baba egészsége az első, és ha ezért kevesebbet kell ennem, hát én boldogan vállalom, ez nem okoz problémát! Bár jelenleg pont az ellenkezője a helyzet. Azaz többet kell ennem, pontosan betartva az előírt szénhidrátmennyiséget. 

Reggeli: 7:00- 20 g CH

Tízórai: 10:00- 30 g CH

Ebéd: 13:00- 50 g CH

Uzsonna: 16:00- 20 g CH

Vacsora: 19:00- 30 g CH

Utóvacsi: 21:30- 15 g CH

Pontosan elő van írva az is, hogy mikor kell ennem! Ez a diéta legnehezebb része. Eddig hétkor keltem, és örültem, ha nyolc körül sikerült ennem valamit. Nem vagyok egy reggeli ember, szóval ez számomra nem is volt annyira könnyű! Most korábban kelek, hogy megcsináljam a reggelit és igyekszem felkészülni lelkileg a korai kajálásra! Nem Könnyű!

De azért történt jó dolog is a hétvégén. Új bolt nyílt a városközpontban, ahogy friss tanyasi tojást árulnak, ráadásul garantáltan megbízható forrásból. Hát persze, hogy elkapott az ihlet! Gyorsan bevásároltam és elkészítettem a legfinomabb Kókuszos vaníliás pitét, amit csak ismerek. Mivel nem éppen diétás fogás és a férjemnek is ma van a névnapja- Miklós a lelkem- ezért el is küldtem vele az egészet a munkahelyére, hogy megkínálhassa vele a kollégáit névnapja alkalmából.

Én nem feltétlenül azért sütök, hogy én is egyek belőle, ezért nem okozott nehézséget a süti elkészítése. És hogy miért kerül fel ide a recept? Hát, közkívánatra természetesen! Még el sem fogyott, de már többen jelezték, hogy kéne a recept, hát itt közreadom sok- sok szeretettel. Sajnos arra nem emlékszem, hogy honnan van, de nem saját szerzemény, az biztos. 

Kókuszos vaníliás pite

A "tésztához": 

7 tojásfehérje

30 dkg porcukor

15 dkg kókuszreszelék

10 dkg liszt

1 ek ecet

Krém: 

7 db tojássárgája

5 evőkanál liszt

5 dl tej

15 dkg margarin 

10 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor

vanília eszencia

7 tojást szétválasztunk. A tésztához a fehérjét kemény habbá verjük a porcukorral, illetve egy evőkanál ecettel. Az ecettől szebb, keményebb habot kapunk, de a süti ízén nem lehet majd érezni a csípős ízt. A habhoz óvatosan hozzákeverjük a kókusszal elkevert lisztet. A masszát egy sütőpapírral kibélelt tepsiben egyenletesen elosztjuk. Ha megsül, akkor egy picit lesz csak magasabb. 120 fokos, előmelegített sütőben jól kiszárítjuk. Ez kb. egy órát vesz igénybe. A sütő ajtaját félig kinyitjuk és a sütőben hagyjuk kihűlni.

A krémhez a tojássárgájákat összekeverjük a tejjel és a liszttel, majd sűrű masszává főzzük, és hagyjuk kihűlni.

A margarint a porcukorral, a vaníliás cukorral és a vanília esszenciával habosra keverjük, majd a kihűlt tojásos krémhez adjuk.

A tésztát egyenletesen bekenjük a krémmel, majd megszórjuk kókuszreszelékkel. Akkor a legfinomabb, ha 10- 12 órát állni hagyjuk felvágás előtt.  

Ha majd ennek a cukor-mizériának vége, akkor megsütöm magamnak is rizsliszttel. Isteni finom, ajánlom mindenkinek, aki picit kényeztetni szeretné magát Mikulás ünnepén!  

 

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr592497116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása