2009.10.10.
08:21

Írta: Nérofo

Lisztérzékeny hétköznapok

Ígértem Tanganyikának, hogy beszámolok arról milyenek a lisztérzékenyek hétköznapjai.

Természetesen csak a magam nevében tudok beszélni, de szerintem ez az egész nem is olyan vészes. Persze amikor valaki meghallja, akkor frászt kap, és egyből kijelenti, hogy ő ezzel nem tudna együtt élni, de higgyétek el nekem, jobb ez így, mint tünetekkel. Legalábbis nem rosszabb az állandó hasmenésnél és puffadásnál!
 
Mióta a terhességem alatt diétáznom kellett (terhességi diabétesz- még ráadásul) azóta teljesen megváltoztak az étkezési szokásaim. Sokkal gyakrabban eszem, aránylag keveset. Reggelizni mindig szoktam, nem túl sokat. A magyar reggeli ugye általában szendvics. Régebben gluténmentes kenyereket vásároltam. Rengeteg cég gyárt ilyet, természetesen arany áron. Kb. 650 forint fél kiló kenyér. Szörnyen hangzik, igaz?!?!?! Szóval megvan a gluténmentes kenyér, erre kell válogatni gluténmentes feltéteket. A lisztérzékenyek alaptétele, hogy vásárlás közben minden címkét kiolvasnak! Amit én gyakran eszem, az, valamilyen virsli- de vigyázni kell, hogy gluténmentes legyen- vagy felvágott. A virsli szénhidrát tartalma alacsony, ezért jó választás. Tudom ajánlani a Pick termékeket, ezeknek a csomagolásán is fel van tüntetve, hogy gluténmentesek- de természetesen mindig nézni kell!!!! Bármikor változtathatnak, így nagyon oda kell figyelni!
 
Szoktam tízóraizni is, ez is a cukros diéta áldásos hozadéka. Ezt nem viszem túlzásba, bekapok pár kölesgolyót, vagy valamilyen glutánmentes kekszet. Ilyenkor lassan felszívódó szénhidrátokat kellett ennem terhesen, ezért megmaradt a szokás, hogy valamilyen gabonaféléből választok nassolni valót.
 
Ebédre elengedem magam, és bármi jöhet, ami gluténmentes. Mostanában sokat főzök, ezért csak a házi koszt jön szóba. Rántást és habarást rizsliszttel készítek. Még jobb is, mint a búzaliszt, mert nem csomósodik. Lehet kapni gluténmentes tésztát is. Nem olyan drága, mint a kenyér, de a normál tésztánál azért picit többe kerül. Szoktam kínai rizstésztát is venni. Ez nagyon finom, és borzasztó egyszerű elkészíteni. Az ételízesítőkkel nagyon kell vigyázni, mert azok is tartalmaznak glutént. Ebből is célszerű megkeresni bioboltokban a gluténmentes fajtát.
Célszerű jó kapcsolatot kiépíteni a "helyi" bioboltossal. Ők általában ismerik a teljes kínálatot, és tudnak neked rendelni bármit, amit csak kitalálsz. Sütiket például. A gluténmentes zserbó is isteni ám!
Ha valaki dolgozik és eddig étterembe vagy a menzára járt, akkor furcsa lehet átszoknia arra, hogy ezentúl magáról kell gondoskodnia, de megéri. Jó pár kilót lehet fogyni, vagy hízni ezzel az egyszerű trükkel, kinek mire van szüksége.  
 
Uzsonnázni imádok, ilyenkor valamilyen gyümölcsöt, vagy tejterméket választok. A gyümölcsös joghurtokat, vagy a túró rudit nagyon szeretem!!!! 
 
Vacsorára tegnap például pizzát ettem. Lehet kapni gluténmentes pizzalapot is, nem kell feltétlenül magadnak megsütni. Szerintem ugyan olyan jó lehet, mint a normál búzás. Bár hogy őszinte legyek én már nem tudom, hogy milyen az eredeti.
 
Vannak olyan népcsoportok, akik szinte egyáltalán nem fogyasztanak búzából készült termékeket. Például Japánban alig, és ha jól tudom, akkor eredetileg Kínában sem fogyasztottak túl sok gluténtartalmú élelmiszert. Természetesen betartható a diéta, sokan tartják folyamatosan éveken vagy egy életen keresztül. Az ember az egészségéért sok mindent megtesz. És az ember egyre kreatívabb lesz! Én emlkékszem, eleinte csak anyu pörköltjét mertem megenni csak sózva, rizssel. Most már...
Ha valakinek van olyan receptje, amit el sem tud képzelni gluténmentesen, akkor írja le nyugodtan. Nagyon szívesen lefordítom azt a mi nyelvünkre! Vagy ha nem megy, akkor ajánlok alternatívát... :)
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr121439962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása