2013.05.10.
11:42

Írta: Nérofo

Gluténmentes tésztasali

Vannak napok, amikor a hátam közepére nem kívánom a meleg vacsorát- általában a hőségriadós napokon szokott ez így lenni. Ma a vihar ellenére sem volt kedvem nagy főzőcskézést rendezni, ezért lett tésztasaláta a vacsora. És persze volt egy ennél jóval prózaibb indokom is...

A gyerekek általában minden mennyiségben imádják a tésztát. Némi sajtot és szőlőmagolajat szoktam nekik rátenni. Ebből bármennyi elfogy! Na, de kérdem én, ha valaki vacsorát ad két gyereknek, akkor van ideje közben enni? A kérdés költői persze, mert mindenki tudja, hogy nincs. Legalábbis aki már próbálta! :)

Álltam a hideg tészta felett, miután lefektettem a gyerekeket aludni, és tudtam, hogy ez a "jóöreg" tésztasaláta nap lesz. A régi Mamutbeli Kilimanjáro étterem és a Bazi nagy görög lagzi óta imádom, és azóta készítem is! :) Hát ez kb. 2004- et jelent... az sem most volt! Azóta sem uzoztam akkorát! Szóval: jamaz! :)

tésztasaláta.jpg

Univerzális tésztasaláta- tavaszi és zöldséges

1 óriás adag kihűlt tészta (vagy mint nálam normál és gluténmentes is- de szigorúan elkülönítve kezelve)

1 fej retek

1 paradicsoma

1 főtt tojás

1 maroknyi morzsolt kukorica (nálam konzervből általában, de főzhetünk fagyasztottat is)

1 tonhal konzerv (olajos vagy sós lében eltett is lehet)

reszelt sajt

majonéz

olivaolaj

bors, chili paprika

Nagyon egyszerű recept. Erre szoktam mondani, hogy annyira egyszerű, hogy az már nem is recept! 

A retket apró kockákra vágjuk, a kukoricát lecsepegtetjük, a tonhalat szétnyomkodjuk egy villával. Megborsozzuk, egy kevés chilit is őrölünk hozzá, ráöntünk kb. 2 evőkanál olivaolajat (saját olaját semmiképpen se öntsük ki, ha olajos konzervet használtunk), hozzákeverjük a reszelt sajtot, majd 2 evőkanál majonézzel összekeverjük. A főtt tojást és a paradicsomot is kockázva az utolsó pillanatban szoktam hozzákeverni, nagyon óvatosan, mert ezek könnyen törnek, pépessé válnak, ami nem túl guszta!

Egy nagy adagot szoktam készíteni, és azt két különböző tésztára szoktam elosztani. Alaposan, de óvatosan összekeverem, majd tálalom. A férjem szigorúan plusz majonézzel és plusz őrölt chilivel fogyasztja! Én meg persze diétásan! :)

Hát nem egyszerű?

Jó étvágyat hozzá!  

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr585285550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása