2013.03.24.
13:33

Írta: Nérofo

Tavaszi méregtelenítés a természet erejével! IGAZI harcos gyümölcslé

Imádom a gyümölcsleveket, de ugyanakkor nagyon igényes vagyok ezen a téren. Mivel magas a szénhidráttartalmuk, ezért még véletlenül sem iszom olyan dobozos förmedvényt, amit a boltokban árulnak. Továbbá van bennem egy hatalmas félelem is a daganatos betegségektől. Nem tudom, hogy csak én vagyok ezzel így, vagy mások is, de úgy érzem, hogy a környezeti hatásokat, amik érnek bennünket valahogy ellensúlyozni kell(ene). Hiszem, hogy a természetben megvan minden olyan segítség, ami támogatja az immunrendszerünket. A leghatékonyabbnak személy szerint a céklát tartom. 

Rendkívül gazdag folsavban, C-, B1-, B2-, B6- vitaminban, béta-karotinban, niacinban és biotinban. Ásványianyag tartalma is jelentős: vasat, szilíciumot, rezet, nátriumot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort, jódot, bórt, mangánt, ként, kobaltot, lítiumot, stronciumot tartalmaz.

Jó hatással van az emésztőrendszerre, ami ugye nekünk lisztérzékenyeknek nagyon fontos, valamint normalizálja a vérnyomást, vízhajtó és méregtelenítő hatása miatt igazi tavaszi csemege.

Nyersen a legjobb, de ugye az íze nem feltétlenül a kedvencünk! Három módját ismerem, hogy mégis megetessem a családdal: céklás fasírtként, salátaként (majd a receptet is közlöm nemsokára), illetve egyéb gyümölcsökkel gyümölcsléként.

Most éppen gyümölcslé mániám van. Minden nap, minden másnap igyekszem beiktatni egy jókora pohárral belőle! Az alábbi receptet találom a legfinomabbnak, de persze bárhogyan variálható idénygyümölcsökkel. Ha jön a meggyszezon, akkor biztos, hogy először az fog belekerülni nálunk! 

Harcos gyümölcslé

2 közepes méretű cékla

2 közepes méretű alma

2 nagyobbacska narancs

1 szál sárgarépa

 A céklát és a narancsot megtisztítjuk, a sárgarépát és az almát megmossuk. Az én gyümölcscentrifugám nem egy drága darab. Scarlett, de tökéletesen elégedett vagyok vele, úgy érzem, hogy kihozza a gyümölcsből, amit lehet!

Ebből az adagból 9-10 dl gyümölcslé lesz.

Gyümölcslé.jpgA férjem is és én is egy- egy nagy pohárral megiszunk belőle. A lányom imádja, a fiam csak akkor issza meg, ha ő kezelheti a gyümölcsprést! :)

Jó étvágyat hozzá!  

2 komment

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr755165543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saccha 2014.01.13. 12:37:08

Szia!

Nagyon tetszik az elgondolás amit írtál! Megkérdezhetem, hogy pontosan milyen géped van? Elsősorban az érdekel, hogy présel-e, vagy csak centrifugál, bár nem tudom, hogy manapság hogyan működnek ezek a gépek! Köszi!

Nérofo 2014.01.16. 08:59:18

Szia!

Nekem klasszikus gyümölcscentrifugám van (Scarlett SC-15). Nagyon szeretem, mert viszonylag sok gyümölcslé lesz a gyümölcsből. Nem pazarol. :) Ami marad, azt meg a bio kertészkedés jegyében komposztálni szoktam. Kicsit visszajuttatunk a természetbe.
Én hetente többször is próbálok ilyet csinálni. Te szoktál?

Üdv,
N
süti beállítások módosítása