2013.03.22.
22:47

Írta: Nérofo

Miért jönnek most csak levesreceptek? Gluténmentes sárgaborsó leves!

Volt a szám felett egy anyajegyem. Hozzám tartozott több, mint húsz éve. Nem különösebben zavart, sőt! Meg is szerettem! Csakhogy az utóbbi időben megváltozott a színe, alakja, ezért úgy döntöttem, hogy mennie kell. Nem éppen könnyű szívvel váltam meg tőle. Dr Rozsos Tamás doktor úrnak hála a műtét a lehetőségekhez képest vidáman telt, viszont fájdalmas volt- hiába a szájon sok az idegvégződés. A doktor úr egy nagyon kedves ember. Számomra ez nagyon fontos. Aki ismer, az tudja, hogy nem rajongok az orvosokért- és ez nem véletlen. Őszintén szólva végtelenül tartok tőlük, mert nagyon ki vagyunk nekik szolgáltatva. Sajnos ezt sokat kihasználják! 

A műtét kedden volt. Azóta sem tudok rendesen sem beszélni, sem enni. Eleinte levestésztát ettem magában, de hamar meguntam. Most leveseket eszem, méghozzá a tartalmasabb- rostosabb fajtából! Az egyik kedvencem a sárgaborsó, így logikus volt, hogy elkészítem. 

Ajánlom minden lisztérzékenynek, mert jelentős mennyiségű B1-, B2-, és E-vitamint, pantoténsavat, biotint és folsavat tartalmaz. Továbbá csökkenti a koleszterin szintet, stabilizálja a vércukrot, isoflavone tartalma pedig megelőzheti a daganatos betegségek kialakulását. Hát nem megéri rendszeresen fogyasztani belőle?

Sárgaborsó leves/ főzelék  

1 zacskó szárított sárgaborsó

1 fej hagyma

3 gerezd fokhagyma

1 tk só

5 őrlésnyi bors

2 kisebb babérlevél 

1 tk (lehetőleg házi) ételízesítő

3 szem krumpli

Tulajdonképpen ez egy univerzális recept. A főzelék és a leves is ugyan úgy készül, egyedül a víz mennyisége változik. 

A sárgaborsót 24 órával a tervezett főzési idő előtt beáztatjuk hideg vízbe. Anyukámtól azt tanultam, hogy ha hideg vízben áztattam, akkor majd abban is kell feltennem főzni. Tudja azt valaki, hogy ennek van tudományos alapja vagy csak hagyomány? Mindegy, én már biztos, hogy világ életemben így fogom csinálni! :)

Tehát hideg vízben feltesszük főni a sóval, borssal, ételízesítővel, babérlevéllel, hagymával és fokhagymával együtt. Kb. háromszoros mennyiségű vízzel öntöttem fel. Ha főzeléket szeretnénk, akkor csak annyi vizet öntsünk rá, amennyi ellepi. Ha valaki szereti a füstöltet tehet bele egy darabka kolbászt is. Kellemes étel az elkészítés szempontjából is, mert ekkor nyugodtan magára lehet hagyni, nem kell babusgatni! Egy óra elteltével a fedő alatt, belekockáztam a krumplit. Minden sárgaborsó kicsit más, az enyém ezúttal egy óra alatt teljesen megfőtt, de még nagyjából egyben voltak a szemek.

Miután a krumpli is megfőtt kiszedtem a sűrűje kb. egyharmadát és leturmixoltam. Vigyáztam, hogy az összes krumpli le legyen turmixolva, viszont babérlevél egy sem!  Visszaöntöttem a fazékba és ellenőriztem az ízesítést. Mivel napok óta nem ettem semmit, ezért én ezúttal kicsit ütősebb ízre vágytam, és beledobtam egy leveskockát is (szigorúan biót).

Próbáljátok ki! Isteni!

Jó étvágyat hozzá! 

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr975163386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása