2011.12.18.
19:03

Írta: Nérofo

Guacamole gluténementesen, ahogy Nérofó készíti

 Ha nagyon őszinte akarok lenni még abban sem vagyok biztos, hogy helyesen írom az étel nevét... Nem tudom miért alakult így a recept, valószínűleg ezek a hozzávalók árválkodtak a hűtőben, amikor először készítettem... Nyugodtan lehet szidni, hogy félrevezetem az "ifjúságot". Én elbírom! :) 

Eljött az avokádó időszak, egyre többet vendégeskedik nálunk ez a finom kence. Közkívánatra itt a recept. Drága Éva, remélem ízleni fog! 

Guacamole

1 érett avokádó

4-5 szem koktélparadicsom (vagy 1-2 normál) felkockázva, de szőröstől bőröstől ám!

5-8 szem olajbogyó felkarikázva

egy csavarintásnyi grapefruit lé, vagy ha ez nincs otthon akkor citromlé

só, bors

szőlőmag olaj, ha ez nincs, akkor "megteszi" az olívaolaj is

Az avokádót meghámozzuk, a gyümölcs húsát villával összetörjük. Ezt a részt imádom a legjobban! Lehet, hogy perverz, de ahogy belemélyednek az ujjaim hámozás és törögetés közben a jó kis zsíros gyümölcshúsba, az leírhatatlan gyönyörűséget szokott nekem okozni. :)

A felaprított zöldségeket beledobom és tessék lássék módon összekeverem. Fűszerezem egy kevés sóval és egy jó adag frissen őrölt borssal. Figyelni kell rá, hogy ne legyen sótlan, mert az eléggé kiábrándító, viszont túl se sózzuk, mert az is könnyen megtörténhet. Számításba kell venni az első kóstolásnál, hogy a hozzáadott só még nem biztos, hogy elolvadt, eloszlott... Hozzáadjuk a körülbelül két teáskanálnyi, egy jókora csavarintásnyi grapefruit- vagy citromlevet, alaposan összekeverjük, de vigyázva, hogy nehogy teljesen homogén pépet kapjunk!!! Most jön az egész étel lelke: a jó minőségű olaj! Én a savanykássága miatt ezúttal (is) a szőlőmag olajat választottam. Ez az utóbbi idők nagy favoritja nálam, sok mindent kipróbáltam vele. Annyira egészséges, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom. Én köretnek, vagy köret mellé "salátának" is szoktam enni!

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr443473849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása