2011.10.16.
21:43

Írta: Nérofo

Véletlen szülte gesztenyés, csokis szelet- glutén és cukormentesen

A kedvenc tömbös gesztenyemasszámból mindig vásárolok, ha meglátom bármelyik boltban. Mondjuk csak Tescoban szoktam meglátni. Sajnos.

Most pénteken is megláttam, így meg is vettem. Csak a mélyhűtőbe felejtettem el betenni, így szerencsésen ki is olvadt. Fogalmam nem volt, hogy mit kezdjek vele. Tejszín nem volt a hűtőben, így esély nem volt tejszínhabot készíteni gesztenyepüréhez. Jött az ötlet, hogy miért ne legyen gesztenyés szelet. Olyan szépen elképzeltem, hogy sütök egy piskótát, rárakom a gesztenyés krémet, aztán a tetejére (addigra lehűlt) tejszínhab megy. Nyammmm!

A gesztenyés krémmel nem is volt semmi gond. Pillanatok alatt kész lett. De a piskóta! Az a fránya gluténmentes, cukormentes piskóta. Mondjuk most egy fokkal jobban sikerült, mint szokott. Nem írnám ide a receptet. Ha megtaláltam a tökéleteset, akkor szívesen természetesen, de ez nem az. Mondjuk nekem ízlett. Miklós szerint "legalább nem lett rántotta". Néha szokott... :)  

Gesztenyés- csokis szelet- glutén és cukormentesen

5 tojásos kakaós piskóta lap (én 20x25 centis tepsiben sütöttem és állítottam össze a sütit)

25 deka natúr gesztenye massza

1 csomag vaníliás pudingpor

3 dl tej

4 ek nyírfacukor

100 gramm mascarpone vagy egyéb tejszínes krémsajt

1-2 ek rum (vagy aroma, ha gyerekekkel is meg akarjuk osztani)

100 gramm gluténmentes, cukormentes csoki (Aldiban szoktam venni)

2 ek tej

2 ek semleges ízű olaj

tejszín

A piskótát elkészítettem, ahogy elkészítettem. Nem is lett rossz, csak kicsit összeesett. 

A krémhez a pudingporból és a nyírfacukorból hagyományos módon pudingot főztem. Miután kihűlt hozzákevertem a felolvasztott gesztenyemasszát- na ez fröcskölt, szóródott össze-vissza rendesen- majd hozzáadtam a mascarponét. Kézi mixerrel addig kevertem, amíg szép egyenletes, sima, habos krémet nem kaptam. Nagyon gyorsan megvolt! Rákentem a kihűlt piskóta tetejére és betettem a hűtőbe. Valami még hiányzott. Hogy mi, azt egész másnapig nem tudtam, amikor is egy hirtelen ötlettől vezérelve felolvasztottam egy tábla feldarabolt csokit a mikróban (nagyon óvatosan), hozzákevertem a tejet és az olajat, majd elkentem a gesztenyés krém tetején. Kicsit ugyan hepehupásra sikeredett, de ugye az esztétikum nem minden. Főleg annak tekintetében, hogy milyen isteni roppanósra sikerült! 

Pár hűtőben töltött óra után habszifonból tejszínhabcsúcsot készítettem rá, majd a képen látható méretű szeletet fogyasztottam el belőle! És hozzáteszem vacsora után! Aki ismer egy kicsit (olvasott már bármit erről a blogról) az tudja, hogy ez mekkora bók saját magamnak! :)

006_220x294.JPG

Jó étvágyat hozzá!  

 

 

1 komment

Címkék: csokoládé gesztenye tejszín mascarpone desszert gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr243307993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meskó Berci · http://mediq.blog.hu/ 2011.11.25. 10:32:27

Szia,

Szeretnék blogolás kapcsán kapcsolatba lépni veled. Megtennéd, hogy írsz egy e-mailt az info kukac webicina.com címre?

Köszönettel,

Dr. Meskó Bertalan
süti beállítások módosítása