2011.09.30.
22:02

Írta: Nérofo

Tartalmas cukkinikrémleves- véletlenül- gyerekeknek is

Az alábbi recept véletlenül jött össze, igazából csak pakolgattam a hozzávalókat a fazékba. De úgy összejött, hogy marad a kedvenc receptek között. Emma ma bevágott belőle két tállal és a párom is háromszor szedett. Gyanakodva figyeltem ezt a nagy sikert, mert tényleg csak az illata alapján rakosgattam a fűszereket, de amikor megkóstoltam megértettem. :) Megdöbbentően finom levest sikerült összehozni, és hogy ez milyen laktató! Hát, nem is éppen diétás fogás!

Tartalmas cukkinikrémleves 

4 közepes méretű cukkini

3 óriás krumpli (kb. 700- 750 gramm!!!!)

1,5 dl tejföl 

2 púpos ek rizsliszt

3 ág rozmaring

1 ek szárított bazsalikom 

só, bors, ételízesítő

A cukkinit és a krumplit meghámoztam, felkockáztam. A cukkiniből a nagyobb magokat is kiszedtem. Úgy éreztem, hogy az én cukkinim már nem volt annyira fiatal. Ha sikerül igazán zsenge darabokat kifogni, akkor szőröstől bőröstül felhasználható szerintem! 

A nagy leveses lábasban tettem fel főni, felöntöttem annyi vízzel, ami bőven ellepi. Összesen olyan négy liter levesem lett. Sóztam, nagyon alaposan borsoztam és tettem bele egy jó adag ételízesítőt is.

Miközben vártam, hogy megfőjön a krumpli, azon gondolkodtam, hogy milyen fűszereket tegyek bele. Aztán, amikor már eléggé puhának éreztem a krumplit, akkor hirtelen felindulásból benyúltam a fiókba és az első fűszert tettem bele, ami a kezembe akadt: bazsalikomot. Tényleg ez akadt először a kezembe! :) Sűrítésként körülbelül másfél deci tejfölbe belekevertem 2 nagyon megpúpozott evőkanál rizslisztet. Simára kevertem, felöntöttem egy adag meleg lével a levesből, majd beleöntöttem a levesbe. Botmixerrel pépesre pürésítettem, majd utóízesítettem. És megint hirtelen felindulásból kirohantam a kertbe rozmaringért. Három ágacska tetszett meg, az került a levesbe. 

Miután felforrt elzártam, és kivettem a rozmaringot. Teljesen meg voltam döbbenve, hogy milyen finom, ezentúl csak így készítem! 

Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr953268833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása