2011.09.30.
14:33

Írta: Nérofo

Bableves firenzei módra gluténmentesen

Az alábbi recept is az Olasz konyha című sorozatból való. Látványos, szokatlan fogás, olyan, amelyik majd képes lesz megmelengetni a lelkemet egy hideg téli napon. Bár hogy őszinte legyek, így a szeptemberi nyár közepén is jól esett! :)

Vendégvárónak sem utolsó, egyrészt mert látványos, és szokatlan a kinézete is, és az íze sem mindennapi, másrészt gyorsan megvan, és előre lehet vele készülni.

Bableves firenzei módra

300 gramm fejtett fehér bab (a zacskók általában 500 grammosak- a maradékot érdemes félre tenni pár napra, majd készíteni belőle egy isteni salátát balzsamecettel és tonhallal)

2 nagy fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

2 sárgarépa

fél zeller gumó

1 ág rozmaring

1 tk szárított chili paprika (eredetileg egy chili paprika felszeletelve, de valahogy én jobban kedvelem a szárított változatot, mert akkor mindig tudom, hogy hogyan adagoljam, milyen hatást érek el vele)

oliva olaj

só, bors

1,5 liter erőleves

annyi szelet kenyér, amennyien vagyunk

40 gramm frissen reszelt parmezán

A babot a főzést megelőzően áztassuk be hideg vízbe egy éjszakára. Anyukám mindig azt mondja, hogy olyan vízben rakjam majd fel főzni, amilyenbe beáztattam. Ezért én mindig hideg vízben áztatok és hideg vízben is rakok fel mindent főni- így egyszerűbb volt megjegyezni! :)

A sárgarépát, a zellert, 1, 5 fej vöröshagymát, pucoljuk meg, majd daraboljuk kb. 1x 1 centis kockákra, két gerezd fokhagymát kockázzuk fel apróra, a rozmaring leveleit szedjük le a szárról és aprítsuk fel.

Pár evőkanál olajon futtassuk meg a hagymát, a fokhagymát és a felaprított zöldségeket. Szórjuk bele a chilit és a rozmaringot, majd öntsük fel a másfél liter hideg erőlevessel és tegyük bele a babot is. Én az erőlevest (házi)ételízesítővel készítem, de leveskockával is tökéletes. Lefedve addig főzzük, amíg a bab meg nem puhul. Körülbelül másfél óra alatt készült el az enyém, de lehet, hogy nagyon vén babot sikerült kifognom. Ha megpuhult a bab, akkor kóstoljuk meg. Sózzuk, borsozzuk ízlésünk szerint! Én jó sok borsot tettem bele, és 2 tk sót, de ez nagyon egyéni ízlés dolga!

Amikor megpuhult a bab, a felét szedjük át egy turmixgépbe és aprítsuk krémesre, majd öntsük vissza a levesbe. 

A sütőt melegítsük elő 200 fokra!

Öt evőkanál olajba reszeljünk vagy préseljünk bele egy gerezd fokhagymát és a felét adjuk hozzá a leveshez, majd szedjük át egy hőálló tálba. Én háromba szedtem, mert gluténmenteset és simát is készítettem, illetve egy adagot elraktam a következő napra. 

A leves tetejére ízlésünknek, hőálló tálunk méretének, étvágyunknak megfelelően 1-2-3-4 szelet (gluténmentes) kenyeret teszünk. Ezt meghintjük alaposan parmezánnal, meglocsoljuk a fokhagymás olajunk másik felével, csinosan elrendezünk rajta egy kupac hagymakarikát, majd ismét meghintjük parmezánnal.

Körülbelül 20 perc alatt gyünyörűen megpirul a sajt a kenyérszeletek tetején. És már tálalható is.

Ha vendégeknek készítjük, akkor érdemes lehet adagonként külön hőálló tálba szedni, sütni és úgy frissen- forrón a vendégek elé tenni. A leves alapja elkészíthető előző nap is. Arra figyeljünk, hogy mindig forrósítsuk át, mielőtt rátesszük a kenyérszeleteket és betesszük a sütőbe. Különben úgy járunk, ahogy én jártam másnap: lényegében elfogyott a leves a kenyérkém alól. Nem mondom így is jó volt, de azért az eredeti finomabb! :)

Jó étvágyat hozzá! 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves vega bab gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr423267721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása