2011.09.28.
13:08

Írta: Nérofo

Túrógombóc, gluténmentesen- kétgyermekes anyuka módra

A túrógombóc az túrógombóc. Nem érdemes túlbonyolítani. Hogy őszinte legyek én magam soha nem voltam odáig érte. Aztán felnőtt fejjel rájöttem, hogy rugalmas ételről van szó, ami egészséges fehérjéket és szénhidrátokat tartalmaz, gyorsan elkészíthető, olcsó, gyors, és mivel túró van benne, ezért megtanultam megszeretni. Mármint persze először meg kellett találnom azt az elkészítési módot, ami tényleg gyors, tényleg finom és tényleg egészséges. Nem is én lennék, ha nem főztem volna végig a neten található receptek felét, és nem alakítottam volna ki a sajátomat! :) Lisztérzékenyeknek, cukrot kerülőknek, kisgyerekes hajszolt édesanyáknak. Szinte mindenkinek!

Túrógombóc

5 dl víz

1 csipet só

2 dl kukorica dara

500 gramm félzsíros tehéntúró

40 gramm vaj

100 gramm gluténmentes kenyérmorzsa (nálam most éppen Femini, de lehetne saját készítésű is)

nyírfacukor, vagy a gyereknek méz

tejföl (vagy az én esetemben éppen Activia)

A vizet felteszem egy csipet sóval melegedni. Mielőtt elkezd forrni beleöntöm a kukoricadarát és kézi habverővel kevergetve addig főzöm, amíg jó sűrű nem lesz. Kb. két perc. Nem érdemes tovább, mert akkor megkeményedik, és ölni lehet majd a gombócokkal. 

A túrót egy villával apróra töröm és csak utána adom hozzá a kukoricadarás masszához. Ez nagyon fontos lépés!!!! Ha nem így teszünk, akkor összeállt túródarabok fognak a masszában elvétve lézengeni, vagy órákig keverhetjük az alap masszánkat (én először így jártam vele). 

Amikor már majdnem teljesen kihűt, vizes kézzel (szintén nagyon fontos) tetszés szerinti méretű golyókat készítünk. Ha elkészültek, akkor egy tányérra rakjuk őket és elkészítjük a kenyérmorzsából a prézlit. Ha elszúrom, akkor itt szoktam. :)

A vajat felolvasztom egy teflon edényben és hozzáteszem a morzsát. Nem teszek bele sem cukrot, sem bármilyen más édesítőszert. Ennek több oka is van. Egyrészt azt gondolom, hogy jobb, ha a gyerek is és mi is a párommal külön külön fajta édesítőszert használunk. A gyereknek gyakran adok mézet, míg én nem igen eszem. Másrészt nem vagyunk egyformák: a párom a cseppentett méz jellegű ételeket szerei, míg én kevésbé vagyok édes szájú, Emma szintén bírja a jó édes kajákat. 

A morzsával vigyázni kell, könnyen odakap, ezért folyamatosan kevergetni kell. Ha kész, akkor csak belehempergetem a gombócokat és már kész is. Felső hangon is max 20 perc alatt étel, vagy desszert van az asztalon! 

A gyereknek teszek rá egy kis porcukrot, majd vaníliás, mézes vagy valamilyen gyümölcsös joghurttal öntöm le. Én ettem már édesített kefírrel is, mikor nem volt itthon Actívia, úgy is finom. :)

 

Jó étvágyat hozzá! 

Szólj hozzá!

Címkék: túró főétel desszert gluténmentes kukorica extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr193262541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása