2011.09.07.
15:19

Írta: Nérofo

Sütőben sült szilvalekvár

Rengeteg helyen olvastam már arról, hogy a szilvalekvár készülhet kevésbé strapásan is, mint ahogy eleink készítették. Aki a Dunszt című műsort látta a TvPaprikán, az tudja, hogy a hagyományos elkészítési  mód szerint hosszú hosszú órákig főzik üstben, és mivel fröcsköl, ezért speciális eszközökre volt szükség a keveréséhez. Na, én erre nem vágytam, viszont nagyon szerettem volna saját, cukor nélkül eltett szilvalekvárt készíteni. Egyrészt mert enni is nagyon szeretem, másrészt mert egészségre (emésztésre) gyakorolt hatását is nagyra tartom. 

Most nem igazán egy receptet szeretnék közölni, hiszen, aki a hozzávalókat elolvassa az egyből rájön, hogy ez nem is tekinthető receptnek. Sokkal inkább ötletet szeretnék adni, és meg szeretném osztani a tapasztalataimat!

Sütőben sült szilva lekvár

3,5 kiló Besztercei szilva

1 darab sütő tepsi

1 darab sütő

Ebből a mennyiségből nekem két 540 milis üvegem lett tele.

A szilvát megmossuk, majd negyed órára beáztatjuk. Újra átmossuk, majd kimagozzuk. Beletesszük egy tepsibe és betoljuk a 120 fokra előmelegített sütőbe. Elvileg öt- hat órán keresztül pont a forráspont környékén kellene tartani ahhoz, hogy a nedvesség elpárologjon belőle. Nem könnyű! Az első órában mindenképpen tartsuk zárva a sütő ajtaját, hogy a szilva kellőképpen át tudjon forrósodni. Majd nyissuk ki a sütőt, töröljük le a párát az ajtajáról és egy villával trancsírozzunk a szilván. Én ezt óránként megismételtem. Eleinte úgy nézett ki, hogy egy túlsült aszalt szilva lesz a végeredmény, de pár óra elteltével teljesen megváltozott az állaga. És aztán egyszer csak kész lett a szilvalekvárom! 

És mert az ördög nem alszik kiáztattam az üvegeket és tetőket, majd nagyon alaposan elmostam őket és betettem a sütőbe fertőtleníteni kb. fél órára, szintén 120 fokon! A magas hőfok kivégezte az összes maradék csúnyaságot is, és már tölthettem is az üvegeket. Úgy kell lenyomkodni, hogy ne maradjon légrés az üvegben, mert különben megpenészedik! Nem könnyű! Érdemes vele elbíbelődni, ha nem akarjuk, hogy a munkánk gyümölcse a kukában végezze! 

A kezünkre vigyázzunk, mert az üvegek nagyon forrók. És még egy dolog: a gyerekeket próbáljuk meg távol tartani a művelettől, nehogy baleset legyen!  

Én fejjel lefelé száraz dunsztba tettem egy napra az üvegeket. Én már csak ilyen vagyok! Akkor érzem jól magam, ha triplán bebiztosítottam a lekvárjaimat! :)

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

Címkék: szilva gluténmentes lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr553209070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása