2011.08.29.
13:36

Írta: Nérofo

Gluténmentes kevert alaptészta recept- a mászós bújós "piskóta"- ezúttal fűszeres körtés piteként

Az alábbi süteménytésztát alapként szinte bármire fel lehet használni. Remek mindenféle idénygyümölccsel, túróval, kakaósan, vagy egyszerűen csak egy kis lekvárral. Az anyukám gyerekkorában nevezte el mászós bújós piskótának. A név azóta is rajta maradt. :)

Fűszeres körtés pite 

Alap kevert tészta

150 gramm rizsliszt

100 gramm mandulaliszt

100 gramm nyírfacukor

1 csomag sütőpor

1,5- 2 dl tejföl

2 tojás

150 gramm puha margarin

1 csipet só

1 vaníliarúd kikapargatott belseje (vagy vanília kivonat, esetleg aroma)

Fűszeres körtés változathoz

kb fél kiló körte- az én esetemben 4 zöld színű, gyönyörű óriáskörte

1 kk fahéj

kb. 2 kk gyömbér 

Tessék lássék módon kihabosítjuk a margarint a nyírfacukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat, a sót és a vaníliát. Nem kell feltétlenül géppel dolgozni, a kézi habverő is tökéletes. Kinek mi egyszerűbb! Nekem általában egyszerűbb a tálas mixerbe beledobálni az alapanyagokat egymás után. 

A liszteket összekeverjük a sütőporral, és a tejföllel felváltva hozzáadjuk a tojásos alaphoz. Egy kicsit ebből, egy kicsit abból. A tejföl mennyisége nagyban függ a liszt minőségétől. Az a cél, hogy egy nem túl folyós tésztát kapjunk, de azért lehessen teríteni a tepsiben.

Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit- én egy 22 x 32- es tepsit szoktam erre a célra felhasználni, és beleöntjük az elkészült tésztát. Ezután jöhet az idénynek megfelelő gyümölcs, vagy éppen túró, esetleg lekvár, vagy aszalt gyümölcs. 

Aki szereti a kakaós sütiket, az nyugodtan kicserélhet egy- két evőkanál rizslisztet kakaóra. Természetesen a kakaó minőségén sok múlik! Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy ismerősünk belga kakaóporral lepett meg a születésnapomra, így én maximum egy evőkanállal tennék a tésztába.  

Nekem most körtém volt, így ahhoz találtam ki a megfelelő fűszerezést. És nem azért mert én csináltam, de ez olyan volt! De olyan!!! 

Még mielőtt a tésztát elkészítettem meghámoztam a körtét, és felkockáztam, kb. 2x 2-es kockákra. Rádobáltam a fűszereket és összekevertem. Megkóstoltam és kicsit meg is ijedtem, mert nyersen meglehetősen csípős volt a gyömbértől. Én nem édesítettem a gyümölcsöt ezúttal, de érdemes a gyümölcsöt mindig előkóstolni. Ha megfelel az ízlésünknek, akkor felesleges cukrozni, édesíteni. Utólag még lehet édesíteni, ha valaki szeretné, de az édességből elvenni már nem könnyű.  

Amikor a tésztával elkészültem csak egyenletesen ráterítettem a körte kockákat. Úgy, hogy egymás tetejére nem kerültek. Nem nyomkodtam le, csak betettem a sütőbe: 180 fokon, alsó felső sütési fokozaton kb 35 perc alatt készre sül. Akkor jó, amikor szép barnára sül a teteje. Érdekes módon ez a tészta nem esik össze, nem lesz szalonnás. 

Ha emberfeletti erőfeszítéssel megálljuk, hogy ne zabáljuk fel egyszerre az egészet, illetve sikerül a család elől eldugni, akkor reggelire is isteni! Hűtőben tárolva még négy nap után is! Hihetetlen!

Jó étvágyat hozzá!

 

Szólj hozzá!

Címkék: körte reggeli mandula desszert gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr103187863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása