2011.08.28.
10:04

Írta: Nérofo

Egy tényleg jó GLUTÉNMENTES PIZZA recept

 Nem csalás, nem ámítás, tényleg van finom, házi készítésű gluténmentes pizza. Többször kerülgetett már a gutaütés, amikor fél kiló bármilyen gluténmentes liszttel készült pizzatésztának csúfolt förmedvényt kellett a kukába lapátolnom. Utálok ételt kidobni!!! Gyűlölöm a pazarlást! De azért van az a kategória, amit már nem lehet zsemlemorzsaként sem hasznosítani!

A Danna Korn féle könyvből származó pizza recept viszont tényleg működik. Mondhatnám, hogy sajnos, mert imádom a pizzát és ha van egy egyszerűen elkészíthető receptem hozzá, ami ráadásul nem is a drágábbak közül való, akkor az rendszeres vendégünk lesz az ebédlőasztalon.Szerencsére legalább viszonylag sok időt vesz igénybe, mire elkészül- tehát csak úgy ripsz- ropsz nem fogom összedobni minden nap. 

De biztos, hogy csak ebédre fogom készíteni, mert ezt a fogást azért vacsorára már nem ajánlanám- kivéve Judit barátnőmnek, talán az egyetlen olyan embernek, aki nem azért mondja, hogy ő hízókúrázik, hogy engem megüssön a guta, hanem TÉNYLEG ráférne pár kiló! :) 

Gluténmentes pizza tészta

100 gramm kukoricaliszt

200 gramm héjában főtt krumpli

150 gramm rizsliszt

20 gramm friss élesztő

2 ek olaj

1 tk só

víz (kb. 2 dl)

Természetesen nem is én lennék, ha nem eszközöltem volna változtatásokat a recepten, de ezek ezúttal tényleg nagyon aprók. :)

A krumplit megfőzzük héjában és áttörjük. Fontos hűlni hagyni, mielőtt hozzákeverjük az egyéb hozzávalókhoz. 

Az élesztőt felfuttatjuk egy deci langyos vízben. Itt a kevésbé szigorúak használhatnak 1 kk cukrot. Én azt gondolom, hogy teljesen felesleges, így én nem is használtam. De vigyázat, a nyírfacukor megöli az élesztőgombákat, tehát azt semmiképpen ne használjunk!

Összekeverjük az áttört krumplit a lisztekkel, a sóval, az olajjal, a felfuttatott élesztővel és annyi vízzel, hogy jól keverhető kenyértészta állagú masszát kapjunk. Nehéz meghatározni, hogy milyen legyen: ne legyen nagyon kemény, de túl lágy sem, fakanállal lehessen még keverni!

Lefedve, langyos helyen két órát kell keleszteni. Igazából ezért mondom, hogy időigényes- mert az összes többi "részfeladat" gyors és pofon egyszerű!

Nekem nincs pizzasütő formám, van viszont egy peremes, 30 centi átmérőjű, levehető karimájú túrótorta formám. Ez tulajdonképpen a karima nélkül tökéletesen megfelelt a célnak! Kibéleltem sütőpapírral, és hablapáttal belelapátoltam a tésztát. Távolról sem kaptam gyúrható állagot ugyanis. Szépen elegyengettem, megkentem olajjal és megszórtam oregánóval, majd 180 fokra előmelegített sütőben, alsó felső sütési fokozaton az alsó traktusban elősütöttem tíz perc alatt. 

Megkentem bazsalikomos súgóval és jó alaposan megpakoltam mindenféle finomsággal: gombával, szalámival, szalonnával, sajttal. Ezután áttettem középre és további kb. 20 perc alatt készre sütöttem. A végén kapott egy kis grill fokozatot is! Gyönyörű lett! Még a pizzaimádó, nem  gluténérzékeny férjem is szerette! Viszont olyan gyorsan elfogyott, hogy lefotózni sem tudtam! Persze vacsorára.... :)

Jó étvágyat hozzá!

 

9 komment

Címkék: vega főétel gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr183185066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nike0809 2012.10.14. 17:29:39

Nagyon tetszik a recept, viszont nekem csak rizslisztem van itthon. Mennyire kapnék eltérő eredményt, ha kukoricalisztet nem használnék, és csak rizslisztet raknék bele? :S

Nérofó 2012.10.14. 17:38:22

Szia!
Jó kérdés!
A rizsliszt picit szétesősebb, de meg lehet próbálni. Lehet, hogy több nedvességet fog felvenni. És kevésbé lesz édeskés az íze, mert a kukoricaliszt picit ad egy édeskés ízt is. Iciri picirit csak! :) Próbáld meg és ha megvan, akkor várom, hogy hogy sikerült! :)
ÜDv,
N

R.ia 2013.04.04. 16:31:24

Kipróbáltam és nagyon jó lett !! El is fogyott hamar :)

Nérofo 2013.04.04. 21:01:52

@R.ia:
Kedves R.ia! nagyon örülök, hogy kipróbáltad. És hogy ízlett is! :) Még van itt egy csomó jó recept. Most készülök feltenni egy jó palacsinta receptet is.
Te vagy lisztérzékeny vagy valaki a családban?
Üdv,
Nérofó

A.Szandra 2013.04.23. 19:48:51

Szia! Nemrég találtam rá az oldaladra, és lisztérzékeny révén már mindenhol kerestem egy jó pizza receptet. Megcsináltam, és a következő kérdésem lenne: a sütőpapírt hogy távolítsam el a tészta aljáról? Egyszerűen összeolvadt a tésztával. Pedig mindent úgy csináltam ahogy leírtad :(

Nérofó 2013.04.23. 19:56:28

Szia!
Tapasztalatom szerint ha a sütőpapír hozzáragad a tésztához, akkor az a sütőpapír hibája! :) Sajnos jártam már így én is, mondjuk nem ezzel a tésztával! Én sütőpapírból a szilikonosat szoktam volt venni, amin érződik, hogy van rajta egy plusz réteg. Barnás szokott lenni talán... Az utóbbi időben meg inkább szilikonos lapon sütök, arról minden lejön. :) Ha neked nincs ilyened, akkor legközelebb szórj lisztet a sütőpapírra és úgy tedd rá a tésztát! Remélem azért finom lett! Majd számolj be róla, ha sikerül lekapargászni a papírról! :) Ugye, nem adod fel? :)
Üdv,
N

A.Szandra 2013.04.23. 20:01:36

@Nérofó: Valószínűleg ezt a sütőpapírt már nem szedem le róla, tényleg egybeolvadt a pizzával :) Dupla adagot csináltam, úgyhogy még egy fél adag tészta van. Szerinted ha kivajazom-lisztezem a tepsit akkor elhagyhatom a sütőpapírt?
Egyébként nem adom fel, pedig nálam is hasonlóan készültek eddig az ételek, a fele a kukában végezte :D Ráadásul ennek a pizzának olyan jó illata van hogy legszívesebben papirostól megenném :)

Nérofó 2013.04.24. 13:14:30

@A.Szandra:
Szia!
Egybeolvadt?
Igen, szerintem vajazz és lisztezz!
Majd mesélj, hogy hogy sikerült?
ÜDv,
N

acvope 2014.03.24. 20:14:50

Szia Nérofó

Írtad, hogy mostanában szilikonos lapon sütsz az is le kell kenni valamivel vagy úgy ahogy van ráöntöd a tésztát és mehet a sütőbe?
süti beállítások módosítása