2011.08.18.
15:05

Írta: Nérofo

Csirkenyárs variációk

Mindenki mástól mászik falra egy szakácskönyvben, vagy gasztroblogban. Én attól, amikor egy húsételnél lazán a recept végére biggyeszti valaki, hogy: "és készre sütjük". Köszi vazeg! Valószínűleg ez azért van, mert tudom, hogy milyen rossz a nyers hús, de a kiszárítottat sem szeretem. Sokáig mindent jó magyar szokás szerint túlsütöttem. Pedig mennyi olyan husi van, aminek jobbat tesz, ha nincs teljesen átsütve! Például a kacsamell, a marha, a tonhal, és még sorolhatnám. De a csirkének sem tesz jót, ha már annyit sült, hogy rágóguminak inkább alkalmas, mint vacsorának!

Ezért ha bármit készítek mindig lejegyzem a sütési adatokat is. Sütinél is, húsételnél meg pláne. Ha nem lett jó, akkor a következő alkalommal változtatok, és ezt addig csinálom, amíg el nem értem a számomra tökéletes elkészítési módot. Eleinte a nyárson sütésnek is félve álltam neki, azt hittem, hogy bonyolult elkészíteni, sokáig tart, nem sül át a hús rendesen, stb. Halvány sejtésem sem volt arról, hogy hogyan kéne nekiállni a sütésének. Aztán egyszer mégis megpróbáltam. És azóta is rendszeresen készítem, mert követeli a család. De nem is bánom, mert egyszerű, megunhatatlan, jól variálható, látványos, bármilyen körettel finom, és cserébe csak pár apróságra kell odafigyelni. Egy nagy hibája viszont van: nincs az a mennyiség, ami ne fogyna el belőle pillanatok alatt. :)

Csirkenyárs variációk

Gombás

8 darab nyárs (én húsz centi hosszú, eldobható bambusznyársakat használok) 

fél csirkemell

6 db nagyobb gomba

2-3 vöröshagyma

Kolbászos

8 darab nyárs

fél csirkemell

2-3 vöröshagyma

zöldpaprika

16 szelet kolbász

Pácoláshoz

fél dl Tamari (tulajdonképpen ez egy gluténmentes szójaszósz, mert ugye a rendes szójaszósz tetemes mennyiségű búzalisztet is tartalmaz)

frissen őrölt bors

kevés só, ételízesítő

oliva olaj

A csirkemellet nagyobbacska kockára vágjuk. Oda kell figyelni a méretre, mert majd a többi hozzávalót is nagyon hasonló méretre kell felvágni, hogy egyenletesen sülhessen. Ráöntjük a Tamarit és hűtőbe tesszük egy órára. Mivel csirkéről van szó, ezért nem kell sok neki. Ha szabad tűzön, vagy sütőben szeretnénk grillezni, akkor különösen fontos, hogy beáztassuk a nyársakat meleg vízbe- fémnyársak esetén ezt a lépést elhagyhatjuk. :)

Felvagdossuk a többi hozzávalót is: a gombát, a hagymát, a paprikát és a kolbászt is, közel azonos méretűre.   

Miután letelt a pácolási idő, elkezdjük felhúzni a húsokat és a zöldségeket a nyársra. Én husival kezdek, majd felváltva pakolom a többi hozzávalót, középre megint husi és a végére is az jön. Ha elkészültem a nyársakkal, akkor meghintem lájtosan sóval, illetve amilyen zöld fűszerrel éppen kedvem van, majd bekenem olajjal és egy hosszúkás tálba rakom sütésig. Itt tényleg csak a fantáziánk szabhat határt: tegnap tettem hozzá egy kis őrölt rozmaringot is, ami köztudottan igen jól összefér a csirkével. Nem volt rossz! :) (Én néha fejre szoktam fordítani a dobozt, hogy az olaj az aljáról visszacsöpögjön a nyársakra.) Grill parityra is isteni, mert jó előre elkészíthető, aztán csak ki kell venni a hűtőből. 

Három féle sütési  módon készítettem eddig: parázson, grillsütőben, és serpenyőben.

Parázson a nagy hűfok miatt rendkívül gyorsan elkészül. Forgatni kell, hogy minden oldala megpiruljon, két- két perc mind a négy oldalán és kész is. Csak a kezünkre vigyázzunk nagyon!!!

Serpenyőben picit tovább tart: öt- öt perc alatt pirosra sütöm minden oldalát, majd fél deci folyadékot (húsleveskockából, vagy ételízesítőből készített levest) öntök alá, és párolom amíg a folyadék  el nem fogy. 

Sütőben grillfokozaton (nálam 230 fok) minden oldalát max három percig sütöm, majd itt is fél deci húslevessel tovább párolom, amíg a folyadék el nem fogy.  

De el tudom képzelni koktél paradicsommal, lila hagymával, padlizsánnal, brokkolival, cukkinivel, sőt céklával is. Én ezúttal barna rizst főztem mellé!

Jó étvágyat hozzá! 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke főétel gluténmentes extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr553162869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása