2011.08.17.
15:16

Írta: Nérofo

Mandulás- vaníliás- szilvás clafoutis gluténmentesen

Még soha nem ettem clafoutis-t. Sokáig azt sem tudtam, hogy hogyan kell helyesen kiejteni. Klafuti, hát persze, logikus! :) Az alábbi recept eredetije a TV Paprikáról származik. Nyilvánvalóan ez a kedvenc tévé csatornám, éjjel nappal tudnám nézni. Szinte. :) Az eredeti recept francia, ott cseresznyével készítik, méghozzá olyannal, amit ki sem magoznak. Állítólag a mag még hozzátesz a desszert ízéhez. Mivel az alapja mandula liszt, ezért egyből kíváncsi lettem. 

Mivel nincs éppen cseresznye szezon, ezért gondoltam megpróbálom a nagy kedvencemmel: szilvával. Egyrészt azért, mert keresem a tökéletes szilvás süti receptjét. Ez az ötödik próbálkozásom mióta elkezdődött a szilva szezon, de még mindig nem pontosan az, amit én keresek. Amit én keresek az omlós, kicsit törős, szárazabb állagú tészta. Már majdnem megvan! Ha meglesz, akkor ígérem közzéteszem. Az eddigieket maximum elrettentő példaként tudnám szerepeltetni. Az új rovat címe lehetne: ezt tuti ne próbáljátok ki! :)

Másrészt ma ünnepelek: elértem gyermekeim születése előtti, illetve két gyermekem születése közötti álomsúlyomat. Eredetileg egy szedres túrótortát "sütöttem" volna, de alapanyagok hiányában nem jött össze. Olcsó, még gyorsabb, finom recept, amit a hétvégén találtam ki, de olyan gyorsan elfogyott, hogy nem tudtam lefényképezni. Pedig szép is volt! 

Na, ez sem egy bonyolult recept. A kölykökkel két vonatozás között dobtuk össze. :)

Mandulás- vaníliás- szilvás clafoutis

50 dkg szilva (vagy amennyivel a sütőforma alját ki lehet bélelni)

4 tojás

50 gramm nyírfacukor (édesszájúaknak érdemes másfélszeres nyírfacukor mennyiséget használni, én úgy szeretem, ha nem túl édes- inkább a szilva érvényesül)

1 vaníliarúd kikapart belseje (vagy az én esetemben fél kk vanília őrlemény)

1 tk fahéj

20 gramm gluténmentes lisztkeverék (sima rizsliszt is tökéletes szerintem)

60 gramm mandula liszt

1 dl tejszín

1 dl tej

vaj és liszt a forma kikenéséhez

1 zacskó vaníliás pudingpor (Nálam Haas)

4 dl tej

1 ek nyírfacukor

A vajat jó előre kivesszük a hűtőből. Miután megpuhult habosra keverjük a tojásokkal, a vanília őrleménnyel, a nyírfacukorral, illetve a fahéjjal. Hozzáadjuk folyamatos keverés mellett a mandula lisztet és a 20 gramm lisztkeveréket, illetve a tejszínt és a tejet is. Egy palacsintatészta sűrűségű és állagú tésztát kell kapnunk.

A tortaforma alját kivajazzuk és mandula, vagy egyéb gluténmentes liszttel megszórjuk. A szilvát kimagozzuk és negyedekbe vágjuk. Ezzel kirakjuk a 24- 25 centi átmérőjű tortaforma, vagy piteforma alját. Érdemes úgy pakolni a szilvát, hogy minden falathoz jusson belőle. Ráöntjük a tésztát és betesszük a 180 fokra előmelegített sütőbe (alsó- felső sütés). 

Elkészítjük a vaníliapudingot 4 deci tejjel és a nyírfacukorral. Ezt körülbelül 10 perc elősütés után "pöttyözzük" rá csak a tésztára, majd tovább sütjük, amíg szépen meg nem pirul a teteje. Én összesen 40 percig sütöttem. Forrón nehezen szeletelhető, és picit zsíros az állaga, ezért inkább várjunk vele. Érdemes hűtőbe tenni pár órára, és csak akkor felvágni, így még jobban összeérnek az ízek.

Jó étvágyat hozzá!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szilva torta tejszín mandula vanília desszert gluténmentes extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr963160441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása