2011.08.16.
14:26

Írta: Nérofo

A nekem tökéletes tejbegríz- lisztérzékenyeknek, cukorbetegeknek is

 A tejbegríz az egy kardinális kérdés! Nálam legalább is, mert nekem sokáig hiányzott. Anyukámnál jobbat természetesen senki nem tud csinálni, de hát ugye a búzadarás változatnak jó ideje nincs létjogosultsága az életemben- étrendemben. Amikor először megláttam a Naturbit rizsdarát azért vettem meg, mert gondoltam ez is jó lesz valamire. Őszintén szólva nem voltam túl lelkes, amikor először próbáltam meg tejbegrízt csinálni belőle. Aztán meglepődtem. Azt gondolom, hogy ez egyike azoknak a termékeknek, amelyeket minden olyan háztartásban tartani kellene, ahol lisztérzékenynek főznek. Persze az is lehet, hogy csak én rajongok ennyire a tejbegrízért. :)

Reggelizni általában valamilyen kenyeret szoktam. Vagy felvágottal, vagy lekvárral. De ha nincs itthon kenyér, vagy éppen óriás gombatenyészet alakult rajta, akkor a tejbegríz a favorit. Ajánlom mindenkinek!

Kalóriatartalmat nem szoktam számolni, de szénhidrátban sem olyan vészes. Az alábbi mennyiség 43 gramm CH-t tartalmaz, de ez inkább pasi adag. Vagy még inkább egy felnőtt és egy gyerek adagja.  

Tejbegríz- lisztmentesen, cukormentesen

3 dl tej

2 ek (35 gramm) rizsdara

2 tk nyírfacukor

egy szórásnyi fahéj

A tejeslábast kiöblítem vízzel, majd beleöntöm a tejet és elkezdem melegíteni. (Így nem kap oda a tej.) Mielőtt felforrna beleöntöm a rizsdarát és a nyírfacukrot. Addig főzöm állandó kevergetés mellett, amíg felforr és még egy picit. 

Nem árt tudni, hogy a nyírfacukornak lehet arra érzékenyeknél emésztést gyorsító hatása. Ezért eleinte érdemes óvatosan adagolni. Ezt én mindig kilós kiszerelésben a Családellátótól (www.csaladellato.hu) szerzem be, lényegesen olcsóbb, mint máshol. Ez itt nem a reklám helye, csak egy tipp. Semmi közöm hozzájuk, csak szimpatikusnak találom őket és olcsóbbak, mint más.

Egyből kis tálakba szedem és meghintem a tetejét fahéjjal. Ennek ugyanis imádom az illatát, és szerintem az íz érzékeléshez is nagyban hozzátesz az, hogy evés közben milyen illatokat érzünk. 

Eleinte lehet, hogy kicsit hígnak érezzük, de hagyjuk csak magára öt percre- addig úgyis olyan forró, hogy nem tudunk hozzákezdeni! És mire visszatérünk csodát látunk: megkaptuk a tökéletes állagú tejbepapit.

Legközelebb berakom egy tűzálló tálban a sütőbe, és desszertként szolgálom fel. Majd beszámolok róla! De addig is természetesen:

Jó étvágyat hozzá!   

 

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli vega rizs desszert gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr903157951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása