2011.08.12.
14:47

Írta: Nérofo

Zöldségköret- répa, cukkini

A tegnapi nap folyamán bebizonyosodott, hogy az én fejem sem káptalan, sőt! Az egyik kedvenc köretemet készítettem kínai stílusú sült csirkéhez (kihagyhatatlan recept, nemsokára felkerül), de éreztem, hogy valami nem stimmel. Valamit másképp szoktam, de nem jöttem rá, hogy mi az! Aztán a párom megoldotta a kérdést: "finom, finom, de ahogy régen szoktad, az jobb!" Nagyot néztem, amikor kiderült, hogy mi nem stimmelt! Így ez a bejegyzés leginkább nekem szól- hogy legközelebb ne felejtsem el, hogy mit és hogyan... :) És persze a fotó sem az alábbi "receptről" szól. (Pofátlan nagyzolásnak érzem ennek az ételnek a leírását receptnek nevezni, de most hogy hívjam???!)

Répa- cukkini köret

2 répa

3 lehetőleg bébi méretű cukkini

olivaolaj

só, ételízesítő, bors

A zöldségeket felaprítom: a répát gyufaszál vékonyságú csíkokra vágom, a cukkinit méretétől függően felkarikázom, vagy ha nagyobb, akkor a karikákat még félbe vágom. Ha kicsi, zsenge cukkinit kaptam, akkor meg sem hámozom. 

Wokban olivaolajat hevítek és rádobom a sárgarépát. Mindvégig nagylángon dolgozunk! Dobva rázva érdemes mozgatni, nem keverni. Nálam ez a tűzhely körül felállított gyermekvédelmi felszerelés miatt nem megoldható, de minden esetre óvatosan kell bánni vele, hogy ne törjön. A cukkinit akkor adjuk hozzá, amikor a répa pirulni kezd. Megsózzuk, rátesszük az ételízesítőt és türelemmel várjuk, amíg elkezd pirulni ez is. Jó alaposan meg kell pirítani minden oldalát a cukkininek is. Legyünk türelmesek: ez röviddel az előtt következik el, hogy végleg feladnánk, és otthagynánk az egészet a fenébe. Amikor kész, tehát minden zöldség minden oldala alaposan megpirult hozzáadom a borsot. 

A répa karamellizálódik, finom édes lesz. Én nem szoktam kímélni és jól megsózom. Egyrészt könnyebben pirul, másrészt nekem szükségem van rá, hogy a répa édességét ellensúlyozzam. Én nem vagyok oda az édes- sós párosításért, de ez mégis az egyik kedvenc köretem. 

Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vega gluténmentes extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr113148659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása