2011.08.05.
13:41

Írta: Nérofo

Babfőzelék friss fejtettbabból

Ennek a főzeléknek az elkészítése számomra mindig emlékezetes marad majd, ebben biztos vagyok. Valószínűleg ezentúl sokkal gyakrabban fogok babot főzni, mert mindig, ha meglátom a zöldségesnél, akkor Emma lányom fog eszembe jutni, amint rendíthetetlenül pucolja és pucolja a picurka kezecskéjével a "magokat". Neki a bab is mag. :) Háromnegyed óráig tartott, de megcsinálta! Még nincs két és fél éves. Ha így haladunk két éven belül ő fogja főzni a vasárnapi ebédeket! 

Babfőzelék frissen fejtett babból

kb. 0,75 kg fejtettbab

víz, amennyi ellepi

babérlevél

őrölt fűszerkömény (az íze sem utolsó, de az emésztést is segíti)

só, bors, ételízesítő

kb 4 ek olivaolaj

2 ek rizsliszt

Körülbelül kétszer annyi babot kell vásárolni, mint amennyit megfőzni szeretnénk. Az én esetemben ez most 75 deka volt. 

A megtisztított babot feltettem főzni fedő alatt annyi vízzel, amennyi ellepi. Hozzáadtam a borsot, a babérlevelet, és a késhegynyi őrölt köményt. A sót és az ételízesítőt azután adtam hozzá, miután felforrt. Féltem tőle, hogy annak ellenére, hogy friss babról van szó sokáig fog tartani, amíg megpuhul. Ha egyáltalán... Zöldbabbal volt eddig az a tapasztalatom, hogy a friss sokkal nehezebben puhult meg, mint a mélyfagyasztott változat. Valamiért azt gondoltam, hogy ezzel is így fogok járni. 

Tévedtem: ez pillanatok alatt elkészült, és vajpuha lett. Mivel teljesen megfeledkeztem róla, hogy főzök egyáltalán, ezért nem tudom megmondani, hogy mennyi ideig tartott, de 20 percnél biztos nem tovább. Mire legközelebb ránéztem már látni lehetett, hogy megfőtt. Ekkor adtam hozzá még egy pici vizet, csak annyit, amennyi elpárolgott, és elkészítettem a rántást. 

Olivaolajon megpirítottam két evőkanál rizslisztet. Vigyázni kell vele, mert gyorsan odakap. Felöntöttem egy deci hideg (!) vízzel, elkevertem szép simára, majd ezt adtam a főzelékhez. Miután vízzel felengedtük körülbelül puding állagúnak kell lennie. Gyönyörűen besűrűsödött, de jó szaftos is maradt, nem állt meg benne a kanál. Azért a múlt idő, mert a család már elpusztította az egészet, pedig csak tegnap készült. Tulajdonképpen én a kóstoláson nem jutottam túl, ugyanis nem maradt. :) 

Miután beleraktam a rántást megvártam míg rottyan egyet, és megkóstoltam. Raktam még hozzá egy kiskanál ételízesítőt.  És itt ütött szöget a gondolat a fejembe. Az ételízesítő, vagy a leveskocka nagyon jó találmány. Kár hogy telenyomják mindkettőt cukorral, gluténnal és egyéb mindenféle adalékanyagokkal. Természetesen tisztelet a kivételnek. És én is tudom, hogy létezik glutén- és cukormentes változat is. Elviekben. Mert hogy itt Szigetszentmiklóson sehol nem lehet kapni, az tuti.

Lényeg a lényeg: ételízesítőt fogok gyártani! Megtalálom a kedvencet. Ha meglesz, közzé teszem. 

A főzelékhez feltétnek előkaptam pár saját készítésű fasírtot a fagyóból, amit gyorsan megsütöttem, miután kiolvadt. És már kész is volt a "fincsi" vacsora. Mindenkinek nagyon ízlett.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

Címkék: vega főzelék bab főétel gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr593127978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása