2011.08.02.
13:09

Írta: Nérofo

Currys mákos keksz- "csuda szép magos süti"

Ma reggel a párom talált egy doboz avas vajat a hűtőben. Mindig kétféle vajat tartok itthon: egyet dobozban, amit rá lehet kenni a kenyérre, illetve olyat, amit a sütikbe szánok. Na, a kenyérre kenős romlott meg természetesen... A sütnivalóból soha nincs itthon elég. :) Van persze itthon margarin is, de alapvetően vaj párti vagyok. Az állati zsírokkal soha nem volt problémám, szerintem nem az hizlal. És azt sem gondolom, hogy a vaj egészségtelen lenne. Persze mindenkinek szíve joga azt használni, amelyiket szereti, amelyikben hisz. A vaj és a margarin a tapasztalataim szerint minden nehézség nélkül helyettesítheti egymást. Ha vajjal sütök azt tapasztaltam, hogy a kekszek talán omlósabbak és ropogósabbak. Ha viszont margarinnal készítek kekszet, akkor sokkal több fogy belőle, mert kevésbé laktató, kevésbé nyomja meg az ember gyomrát. 

Miután ellenőriztem a maradék vajkészletet, jobbnak láttam gyorsan sütni valamit. Az alábbi receptre esett a választásom. Egészséges, finom, viszonylag alacsony a szénhidráttartalma, könnyen, gyorsan elkészíthető és felhasználhatom hozzá a lejárati időhöz közelítő vajadagot a hűtőben. Édes nosztalgia: terhesen folyton ezt sütöttem magamnak tízóraira. Ha jól emlékszem, akkor 156 gramm szénhidrát van az egészben, de erre a fejemet nem tenném, akit érdekel, az inkább számoljon utána. 

A szénhidráttartalom csökkentésére anno a liszt egy részét kiváltottam lenmaggal. Nagyon finom volt, ropogós, illatos. Ajánlom azért is, mert a lenmag segít a kismamák lassú emésztésén. 

Currys mákos keksz

20 dkg barna rizsliszt (én most 80 gramm barna rizslisztet és 120 gramm lisztkeveréket használtam- találtam itthon)

12 dkg vaj

2 dkg egész mák

1 tojás

10 dkg edami sajt

1 tk curry por

1 tk só

egész kömény a tetejére

A lisztet és a hűtőből kivett vajat összemorzsoljuk. Kézzel vagy késes robotgéppel is végezhetjük a művelet. Ezután hozzáadjuk a lereszelt sajtot, a mákot és a fűszereket. A sajt bármilyen lehet: trappista, edámi, bármilyen reszelhető sajt megfelel. Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és már mehet is a hűtőbe, minimum fél órára. Az sem baj, hogy előző este begyúrjuk és csak másnap reggel megy a sütőbe. 

A pihentetés után kb 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk és kiszaggatjuk. Én mindig ugyan azt a poharat használom a szaggatásra. Gyorsan kell vele dolgozni, mert különben szétolvad az ember kezében, és nem sül ropogósra. Általában a felét szoktam kivenni a hűtőből, kiszaggatom, és tepsire rakom, addig a maradék nyugodtan maradhat a hűtőben. 

Ebből az adagból 32 darab keksz lesz. Alsó- felső sütésen, 180 fokon, 15 perc alatt megsül. Vigyázni kell vele, mert 15 perc után elkezd barnulni a széle, törős, morzsálódós és túl száraz lesz. 

Ma mielőtt betettem a sütőbe a kislányom megszórta köménnyel a tetejét. Nagyon élvezte, és persze én is imádtam nézni, ahogy az aprócska kezével pakolja a köménymagokat művészi gondossággal. 

Alig bírta kivárni, hogy megsüljenek. Még nagyon forró volt, amikor odatettem egyet elé. közösen megfújtuk. Nézegette, nézegette, majd azt mondta, hogy csuda szép lett a magos süti. Két darabot is megevett belőle azon melegében. Nem kell ennél nagyobb dicséret!

 Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: mák curry sörkorcsolya vaj gluténmentes aprósütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr623119973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása