2011.05.12.
14:20

Írta: Nérofo

Feketeerdő torta- túróra hangolva

"Drágám, mi is a neve annak a tortának? Tudod! Meggy van benne és csokis. És sok- sok tejszín. A cukiban szoktál olyat enni!" 

Így írja le a lisztérzékeny a feketeerdő tortát. Nem hiszem, hogy valaha ettem volna ilyet, de biztos vagyok benne, hogy egyszer megsütöm és én is megkóstolom. Az igazit. Merthogy a második fél kiló túróból feketeerdő torta lett! Majdnem. Valahogy belém hasított a gondolat, hogy ez így jó lesz. És jó lett! Már csak abból a soha nem látott mohóságból is gondolom, amivel a párom követelte, hogy vihessen belőle az edbédje mellé. :)

Feketeerdő torta- túróra hangolva

 

500 gramm túró

100 gramm tejföl

75 gramm mascarpone

fél citrom leve és héja

2 tojás

1 csipet só

1 csomag csokoládés pudingpor (Haas természetesen)

vanília aroma, vagy eszencia

jó sok rumaroma

5 dkg olvasztott, langyosra hűtött vaj

2- 3 ek folyékony édesítőszer

40 dkg meggy

egy jó csomó mazsola

Ez a torta szinte pont ugyan úgy készül, mint az előző. Mindössze az ízesítése tér el attól- de az nagyon. Illetve ezúttal kifogytam a mascarponéból, úgyhogy került bele egy kis tejföl is, és kifelejtettem a sütőport. :)

A mascarponét felhabosítottam, hozzáadtam a tejfölt és a túrót. Sajnos ezúttal kénytelen voltam saját magam végezni minden mixelési feladatot, mivel tálas mixerem még nincs, férjem meg nem volt kéznél.

Hozzáadtam az ízesítőket: kevés vanília aromát, sok rumaromát, édesítőszert, citromot és a héját, a csokoládés pudingport, valamint a tojásokat egyenként és az olvasztott, de kihűtött vajat fokozatosan csorgatva. Végül belekevertem rengeteg mazsolát. Legalább három marékkal. A tojások fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval, és óvatosan hozzáforgattam a túrós masszához. 

Kivajaztam, zsemlemorzsáztam egy 22 centi átmérőjű tortaformát és beleöntöttem a massza felét. Ekkor tettem rá a kiolvasztott, nagyon alaposan kicsöpögtetett, kinyomkodott meggyet. Eloszlattam egyenletesen, majd rákentem a massza másik felét.

50 perc alatt alsó felső sütési fokozaton 170 fokon megsütöttem. Szintén hagytam az ízeket érni egy napig, és csak ezután hagytam megkóstolni. Féltem tőle, hogy dobhatom ki az egészet a kukába. Merthogy túró és rum, túró és csoki együtt??? Ekkora marhaságot!?! És fantasztikus, de működik. Csatolok egy képet! Sikerült lefotóznom, mielőtt valaki rávetette magát!

Jó étvágyat hozzá!

  

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: csokoládé túró desszert gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr722898257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása