2011.05.09.
15:36

Írta: Nérofo

Madársaláta retekcsírával, pirított gombafejekkel

Legújabb ötletem, mániám, dilim- kinek hogy tetszik, az itthoni csíráztatás. Rendkívül egészséges dolognak tartom, ugyanakkor kicsit (na jó, nagyon) drágállom a hipermarketekben megvásárolható dobozosakat.  Beruháztam hát egy itthoni csíráztató edényre- 1440 forint, és vettem egy csomag magot- 320 forint. Szerintem egy évig elég alapanyagra tettem szert körülbelül három- négy doboz bolti csíra árából.

Nagyon jó szórakozás különben figyelni, ahogy a kis magocskák kibontakoznak. Annyi vele a feladat, hogy minden nap kétszer átöblítem, és két- három nap múlva már kész is a finom, egészséges saláta alapanyag. Másik kedvenc saláta alapanyagaim egyike a madársaláta, amelyet tavasszal rendszerint retekkel készítek. Úgy gondoltam, hogy kipróbálom ezúttal annak csíra változatával. Figyelmeztetés: nagyon tud csíni! De nem baj, annál jobb. Had érezzük, hogy élünk!

 

 

Madársaláta retekcsírával

három marék madársaláta= előrecsomagolt zacskós hipermarketes változat (úgyis kitalálok erre is egy alternatív megoldást!!)

két nagy csomó retekcsíra

1 paradicsom apró kockákra vágva

3 ek olviaolaj

1 ek balzsamecet

2 csipet só

egy- két tekerésnyi frissen őrölt bors

saláta fűszerkeverék (fokhagyma, póréhagyma, vöröshagyma szárítva- erről majd később)

Ezt a salátát nagyon- nagyon könnyű elkészíteni, pár mozdulat és kész is van. Egy jó nagy tálba beletesszük a madársalátát, a retekcsírát, illetve a felkockázott paradicsomot. Jól összekutyuljuk. Erre fogjuk ráönteni az öntetet, amit egy másik edényben keverünk össze. Léteznek már direkt erre a célra készített kütyük. Van egy olyan például, amelyikben egy golyó van, és ha rázzuk, akkor ennek segítségével nagyon jól összekeverednek- elkeverednek a fűszerek. Nekem nincs ilyenem, egyenlőre nem érzem szükségét, hogy beszerezzem... de ami késik, az nem múlik... általában... Én egy  miniatűr kézi habverőt használok, ilyen mennyiséghez nem kellenek egyéb szerszámok. 

Én mindig egy a három arányban készítem az olajos- ecetes típusú salátaönteteket. Erre a mennyiségre bőven elég, ha egy kanál balzsamecetet és három kanál olivaolajat használunk. Ezeket beleteszem egy pici keverőtálba, majd megfűszerezem: só, bors, fűszerkeverék. A salátát összeforgatom az öntettel és minimum fél órát állni hagyom. Nagyon- nagyon finom, kifejezetten különleges íze van a retekcsírától. A balzsamecet édességét jól kiegészíti annak csípőssége. 

Ezúttal gombafejekkel tálaltam, amit szintén pofon egyszerű elkészíteni.

Pirított gombafejek

25 deka gomba

3 gerezd fokhagyma

citromlé

egy marék apróra vágott petrezselyem

só, bors

chili pehely

Csak a gombák kalapjára van szükség, a tönkökből készülhet például egy jó leves. Ha friss a gomba, akkor megpucolni sem érdemes, csak letörölgetni. Én ezúttal inkább megpucoltam, mert nem volt nagyon- nagyon friss az alapanyagom. Nem mostam meg, de alaposan letörölgettem. 

Olivaolajon megfuttattam a szeletekre vágott fokhagymát, és amikor már elkezdtem érezni az illatát hozzá tettem a gombát. Készítés közben folyamatosan kevergetni kell, de mivel gyorsan megvan az egész, ezért nem strapás egyáltalán. Először pirul a gomba, majd levet ereszt. Meg kell várni, míg elfő ez a lé, és kevergetve, rázogatva addig kell sütni, amíg szép piros nem lesz. Ekkor adtam hozzá a fűszereket: citromlevet, sót, borsot, chili pelyhet, és a petrezselymet. Azonnal tálaltam a salátához. 

Készítettünk fényképet is. Nagyon finom lett!

Jó étvágyat hozzá!

 

 

    

Szólj hozzá!

Címkék: saláta csíra vega gomba gluténmentes madársaláta extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr672890135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása