2011.05.03.
14:04

Írta: Nérofo

Spenótos rizstorta

Tegnap a konyhában találtam magam, már megint- szemlélve a rendelkezésre álló alapanyagokat, totális tanácstalanságban. Dühöngtem, mert állandóan vásárolok, tervezgetek, recepteket nézegetek, de soha nincs mit enni! Kivételesen nem volt kedvem főzni sem. A kölyköknek rossz napjuk volt, ebből következően nekem is. Frontok! A fogyókúrám sem áll valami jól! Két kilót kéne már csak leadnom- mind a kettőt a hasamról persze- de az istennek sem sikerül! Szóval elegem volt. 

Álltam a hűtő előtt, a nyitott ajtónál... Amikor rájöttem, hogy ez nem éppen környezettudatos magatartás, akkor becsuktam, de ettől még továbbra sem volt mit enni. Mi a fenét lehet csinálni maradék főtt rizsből és egy csomó spenótból??? Végül kínomban a régi főzőműsoros "kisfüzetemhez" nyúltam. Terhesen nagyon sokat néztem tévét, leginkább főzős műsorokat. Ami tetszett, azt lejegyzeteltem. El lehet képzelni, hogy milyen részletességgel örökítettem meg a recepteket... de most ötletadónak nagyon bevált! 

 

 

Spenótos rizstorta

1,5 bögre főtt rizs

8 szelet bacon szalonna

15 spenót levél 

3 db tojás

reszelt trappista sajt 

reszelt parmezán

só, bors, szerecsendió

Egy 18 centi átmérőjű, kapcsos oldalú tortaformát használtam az étel összeállítására. Kivajaztam és megszórtam zsemlemorzsával, majd kibéleltem baconnel. A zsemlemorzsa a szegények parmezánja, annak ropogósságát tökéletesen vissza tudja adni. Tészta ételek szórására kiváló, ha egy picit megpirítjuk közvetlenül fogyasztás előtt. 

A rizshez hozzákevertem a nagyjából felvert tojásokat, a sót, a borsot, pár reszelésnyi szerecsendiót, és a reszelt sajtok felét. A sajt mennyiségét nem tudom pontosan meghatározni. A trappistából kb. 10 dekát használhattam fel összesen, a parmezánból meg olyan 5 reszelésnyit- ez egyrészt "csak" fűszer, másrészt marha drága. 

A bacon szalonnával kibélelt formába tettem a rizses keverék felét. Erre rétegeztem a megmosott és vastag száraitól megfosztott spenótleveleket. Elég soknak tűnt, de ugyanakkor tudtam, hogy a spenót ha megpárolódik, mindig eltűnik az edény alján... szóval bátor voltam. Illetve amikor rátettem a rizses keverék másik felét, akkor jó alaposan meg is nyomkodtam. Ez a mennyiség majdnem peremig megtöltötte a tortaformát. A tetejét megszórtam a sajt másik felével és betoltam a sütőbe. Pontosan 50 perc alatt ropogósra sült a teteje 180 fokon, alsó- felső sütési fokozaton. 

A tortakarima eltávolítása mindig félelmetes. Ezt a műveletet most is csukott szemmel végeztem! De olyan szép lett, hogy még fotót is készítettük. Majd megpróbálom felvarázsolni ide valahogy.... remélem sikerül! 

Olcsó, finom, diétás, lisztmentes, maradékok felhasználására tökéletesen alkalmas vacsoraétel vagy köret. Mi ezúttal spenótból készült salátával ettük. Jó étvágyat hozzá! 

 

Elkészítettem a csirkehusis változatát is, szerintem nagyon finom lett:

Szólj hozzá!

Címkék: spenót köret rizs főétel gluténmentes bacon

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr262874471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása