2011.05.02.
14:35

Írta: Nérofo

Szép joghurtos túrótorta sütés nélkül

Aki ismer az tudja,hogy rajongok a túróért. Nehéz nem észrevenni, hogy az előző receptben is van. :) Mindig van itthon belőle minimum fél kiló, mert egészséges, gluténmentes, cukormentes, olcsó és alacsony a szénhidráttartalma. Lehet belőle levest, főételt vagy akár desszertet is csinálni, és persze nálunk mindenki szereti. 

A hétvégi bevásárlásnál is beficcent egy fél kilós csomagocska a kosárba- csak fél kiló mivel a hónap végén lájtosan vásárolok :). Ötletem még nem volt, hogy mi  lesz belőle. De milyen szerencse, hogy előrelátó voltam! A hétvégén ugyanis barátok látogattak meg bennünket, abból a fajtából, akik még bejelentés nélkül is nyugodtan jöhetnének. Szombaton délután tudtam meg, hogy másnapra kéne valami süti, szóval mint az őrült nekiláttam keresni egy olyan receptet, ami az itthon lévő alapanyagokon kívül plusz bevásárlást nem igényel...említettem a hónap végét azt hiszem... Gondolom mondanom sem kell, hogy nem találtam ilyen. Túl sok kritériumnak kellett volna megfelelnie a sütinek! Legyen gluténmentes, cukormentes, túrós, legyen benne egy kis mascarpone, mert azt is imádom, és joghurt, meg eper és narancs is. Pont amik itthon megtalálhatóak voltak a hűtőben. Aztán dühömben fogtam a turmixgépet, és összetettem, amim volt. Párom szerint isteni lett és tökéletes. És azok szerint is, akik elkérték a receptet. Persze volt olyan is, aki megjegyezte, hogy lehetne benne több cukor egy picit... ő lepődött meg a legjobban, amikor közöltem, hogy na cukor az egyáltalán nincs is benne! A párom szerint jövő héten is pontosan ugyan így kell készítenem! Semmit nem változtathatok rajta. Na és itt kezdődnek a problémák... mert, hogy mi is volt benne??? Megpróbálok rá visszaemlékezni és gyorsan leírom!!!! 

 

Túrós joghurttorta, sütés nélkül

0,5 kg túró

2 pohár joghurt (Activia az én esetemben)

fél citrom héja és leve

folyékony édesítőszer ízlés szerint

250 gramm mascarpone

1 tk vanília aroma vagy eszencia

1 csomag zselatin fix

750 gramm eper

1 narancs

2 ek eperlekvár

1 csomag színtelen tortazselé

A túrót a joghurttal kikeverjük. Én ezt botmixerrel szoktam elkövetni,  mert akkor tökéletes krém állagot tudok elérni. Ha ez megvan, akkor hozzáadom az ízesítőket: édesítőszert, citromlevet és héjat, illetve a vaníliát. Én szeretem a mascarponét fellazítani, mielőtt bármihez hozzákeverem. Ez mindössze csak annyit jelent, hogy a kézimixerrel keverem pár percig. Majd a kicsit meglevegőztetett mascarponét hozzáadom a túrós masszához és addig keverem, amíg tökéletesen homogén nem lesz. Megkóstolom és az ízlésemhez igazítom. Ilyenkor lehet még vaníliásabbá vagy édesebbé tenni. Nekem úgy ízlett, hogy a joghurt savanykássága még érződik a mascarpone krémességével, a citrom héjának illatával együtt. Ha már kedvünk lenne felfalni az egészet, mert olyan ISTENIRE sikeredett, akkor megnyugodhatunk, innen már nem lehet elrontani. A zselatinfixet rászórjuk egyenletesen a krém tetejére, majd belekeverjük a krémbe. Ezután a krémnek egy perc keverésre van szüksége, és lényegében kész is a torta- már csak a cicomázás van hátra. 

Ehhez a mennyiséghez én egy 22 centiméter átmérőjű tortaformát használtam. Az aljára sütőpapírt tettem és erre raktam a krém egyharmadát. Hogy szép legyen ezúttal díszítettem az oldalát is: a tortagyűrű mentén felszeletelt epreket állítottam a formába szorosan egymás mellé. Amikor kivettük a formából a külsején ott sorakoztak az eprecskék körbe. Fantasztikusan szép látvány volt! 

Ezután raktam még egy kis krémet a formába, hogy biztosan támasszák a tortagyűrűhöz sorakoztatott epreket- körülbelül ekkor használtam el a krém felét. Ezt rétegeztem egy sor szeletelt eperrel, majd a krém másik felével. Ezt megkentem lekvárral és beraktam a hűtőbe dermedni egy picit. Amíg felszeleteltem a maradék epret, filéztem a narancsot és elkészítettem a tortazselét, addig éppen eléggé megdermedt a torta a díszítéshez. A közepére narancsot raktam, majd végigraktam roskadásig eperrel, hogy a krém egyáltalán ne látsszon, majd ecsettel végigkentem a gyümölcsöket a tortazselével. Nem öntöttem rá, mert azt nem szeretem, amikor a gyümölcsök eltűnnek a zselé alatt. Annyit kentem csak rá, hogy a gyümölcsöt pont befedje, ne tudjon fonnyadni alatta, szép csillogó legyen, és az alakja minden egyes gyümölcsszemnek jól látszon! Gyönyörű lett! 

Körülbelül 12 óra múlva mertem leszedni a tortagyűrűt az oldaláról. "Körbevágtam" egy hústűvel és óvatosan leemeltem a karimát. Oda sem mertem nézni!!!! De csodák csodája minden eperszem gyönyörűen látszott az oldalán, nem esett össze, tökéletesen tartott. Mikor a vendégek megérkeztek alig vártam, hogy bemutathassam nekik az új szerzeményemet olyan büszke voltam! Mindenkinek nagyon tetszett és hitetlenkedve kérdezték, hogy én csináltam e. Végre valami igazán szép lett, nem csak finom!!! 

Remélem lesznek még, akik megpróbálkoznak vele! Jó étvágyat hozzá!  

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta túró eper desszert gluténmentes lekvár extra alacsony szénhidráttartalmú

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr802871751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása