2011.03.16.
13:36

Írta: Nérofo

Túrótorta- nagyon másképp

 Azt szokták mondani, hogy a vak tyúk is talál szemet. Hát, nekem az a véleményem, hogy csak akkor ha, keresi. Én ilyen alapon bújom a recepteket az interneten folyamatosan, ha időm engedi. A Nosalty-t például imádom. Szerintem az oldalon jelenleg található 9441 recept felét már olvastam. :) 

Éppen Sacher torta receptet kerestem a párom szülinapjára, amikor az alábbi gyöngyszemre bukkantam. Nem okozott sok fejtörést, hogy lefordítsam "lisztérzékenyre", mégis gondolkodtam pár napig, hogy el merjem-e készíteni. No, nem azért mert bonyolult sütiről van szó, hanem pont az ellenkezője! Túl egyszerűnek tűnt ahhoz, hogy igaz legyen, amit a kiötlője ígért. Köztudomású, hogy imádom a túrót, a pazarlást viszont gyűlölöm, szóval nehéz döntés volt, de végül a kommentelők meggyőztek. Csupa pozitív visszajelzést kapott a recept ugyanis. 

A receptet Durcsó közölte, ezúttal is gratula és köszönet érte. 

Mikrós túrótorta gluténmentesen, diétásan

7 dkg vaj/margarin

1 dl édesítőszer- ezúttal a poralapút használtam

3 tojás

3 ek rizsdara

2 ek Haas gluténmentes vaníliás pudingpor 

2 ek tej

40 dkg túró

reszelt citromhéj

egy kevés vanília kivonat

A vajat felhabosítottam az édesítőszerrel, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. Mit ne mondjak nem lesz tökéletesen olyan az állaga, mintha cukorral csinálnánk, de ez a végeredményt nem befolyásolja. Persze amikor megláttam, akkor szívinfarktust kaptam. :)

Ehhez a keverékhez adjuk hozzá a riszdarát, a tejet, a citromhéjat, a kivonatot és a pudingport. A rizsdaráról csak annyit, hogy fantasztikus alapanyag. Esküszöm jobb belőle a tejbegríz, mint búzadarából, de szilvásgombócra senki ne próbáljon morzsát csinálni belőle, mert arra sajna nem alkalmas.   

Egy jénait kikentem vajjal és megszórtam rizsdarával, majd beleöntöttem a masszát. Olyan edényt válasszunk, aminek van teteje, és tutira elfér a mikróban! Az enyém kör-alakú volt, de persze másik is megteszi, csak lehessen letakarni, akár egy tányérral is. 

800 watton 9 perc sütés után levettem a jénai tetejét, és újabb két percre visszatettem, hogy kicsit száradjon. Még melegen kiborítottam a "tepsiből" és elájultam, hogy milyen tökéletesen sütisen nézett ki. Sőt! Tortásan! 

Legközelebb mazsolát fogok belerakni, aztán pedig kipróbálom magozott meggyel is. De már arra is gondoltam, hogy csokisan sem lehet rossz. 

Tényleg nagyon finom, és nagyon könnyen elkészíthető. Az időigényéről csak annyit, hogy az alatt készült el, amíg KisMiki az apja vállán büfizett. 

Ha kihűlt, akkor tökéletesen szeletelhető. Én csináltam hozzá, egy epermártást is, mert volt itthon egy kis maradék eper, de önmagában is tökéletes lett volna. Fénykép azért nem készült, mert hamarabb elfogyott, mint ahogy odaértem volna a fényképezőgépért. :) De legközelebb ígérem, hogy csinálok. Ez a legközelebb lehet, hogy már ma este lesz! Ahogy említettem bejött a családnak! :)

  

 

Szólj hozzá!

Címkék: túró desszert vaj gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr692744106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása