2010.12.11.
14:00

Írta: Nérofo

Karácsonyi láz

 Most már tényleg teljes karácsonyi lázban égek! 

A héten voltam dietetikusnál: pontosítottunk még jó pár részletet, amit már elfelejtettem, de amúgy ezt leszámítva minden rendben volt.

Megcsináltattam a hivatalos vércukor mérést reggeli után. Igaz, hogy annyi szénhidrátot nem tudtam reggel leszuszmákolni a torkomon, amennyit kellett volna, de legalább ettem és az eredmény remek! Sőt, mióta eszem reggel, azóta nem mértem rossz eredményt!!!! Ez nagyon nagyon felszabadító és jó érzés!

Voltam uh-n, kétszer is, és az eredmények ott is tökéletesnek bizonyultak. Az ifiúr csak egy picit nagyobb az átlagosnál, a magzatvíz és a köldökzsinór minősége is megfelelő, szóval tényleg fellélegeztem!! 

Most éppen rotyog a tűzhelyen a bébi adag, 50 grammnyi szénhidrátnak megfelelő mennyiségű  bio hajdina, szóval átadhatom magam a karácsonyi ötletelésnek. Nem csak ízeiben, de a külsőségeiben is szeretnék szép karácsonyt és ünnepi hangulatot teremteni a családnak. Azt szoktam mondani a páromnak, hogy most alakítjuk ki a gyerekek számára a hagyományokat. Ezek nekem nagyon fontosak voltak gyerekkoromban, szóval érzem a felelősségünket. Szeretném, hogy felnőtt fejjel fontos legyen nekik, hogy visszajöjjenek hozzánk, a családi fészekbe megünnepelni a karácsonyt, vagy bármelyik ünnepet. 

A karácsonyi menü már összeállt a fejemben, szóval a nehezén túl vagyok azt hiszem. Remélem jól fog sikerülni minden. Már csak azért is, mert ha nem, akkor 26-án az egész család engem fog szidni. :) Miért vállalom be a nyolcadik hónapban, hogy főzök és vendégül látok mindenkit karácsonykor? Jó kérdés! Nem tudom. 

Szóval a menü csontleves lesz, sok zöldséggel. Csinálok Emmának kukoricás barna rizst pulykasülttel, mert ezekért rajong mostanában, illetve töltött káposztát a felnőtteknek. Lesz dagadó, sonkatekercs és kaszinó tojás is, ha valakinek csipegetni támad kedve. Legnagyobb bánatomra nem lesz majonézes krumpli és majonézes kukorica, ugyanis a legistenibb házi készítésű majonéz nyers tojást tartalmaz. Az meg sem kisgyermeknek, sem kismamának nem ideális. Viszont olyan finom, hogy ellenállni biztos nem tudnék neki... talán majd jövőre.

Mivel nincs karácsony csokis és kókuszos süti nélkül, ezért azzal is készülök. Lesz egy kókuszos vaníliás pite közkívánatra és egy mandulás csokis darázscsípés az én kedvemért. Ugyan enni nem hiszem, hogy fogok belőle, de azért ezeket a pici sütiket már elkészíteni is gyönyörűség. Majd legközelebb közreadom a receptet, ha valakit érdekel. :) Hogy beiglit csinálok- e idén még nem döntöttem el. Már egy kicsit unom, hogy őszinte legyek, lehet, hogy kunyizok anyukámtól fél rúd mákosat és egy rúd diósat a családnak... csak az íze és a hangulata miatt.

Szóval a menü megvan, már csak a terítékről kéne gondoskodni. Ugyanis nincs 12 egyforma tányérom, bár szerintem már 6 sincsen! Mert mosogatni ugye azt nem nagyon tudok. És hogy milyen legyen a díszítés??? Kellene szalvéta és poharak is! De milyen? Bejártam IKEA-t, Kikát, Tolnát és Baranyát, és csak hüledeztem. Tányérkészletet még csak- csak találtam emberi áron, de az asztalterítők és tányéralátétek ára nem emberi!  Egy 12 részes tányéralátét készletért, ami már néz is ki valahogy elkérnek 14-15 ezer forintot. És itt előjött a smucig énem, nem szégyellem! Szóval ma délután irány a méterárú bolt. Vegyesen arany és piros színű anyagot fogok vásárolni a tányéralátéteknek és az asztali futóknak, valamint veszek alátétnek való anyagot is, hogy legyen tartása az én új gyönyörűségeimnek. Nem hiszem, hogy 3 ezresnél többet fogok költeni, és évekig gyönyörködhetek a saját kezem munkájában.

És mivel délután el leszek foglalva, ezért a család egy egészen egyszerű finomságot fog kapni vacsorára. Nem tudom, hogy hogy mi a hivatalos neve ennek az ételnek, de az biztos, hogy Provance-ból származik és ott előételként fogyasztják. Nagyon egyszerű, pillanatok alatt kész, és rendkívül egészséges. Nevezzük most el Provance-i pirítósnak, csak azért, hogy ne kis névtelenként kelljen szerepelnie. :)

 

Provance-i pirítós

Akkor a legjobb, ha a pirítósokat zsúrkenyérből, vagy valamilyen hasonló vékony kifliből készítjük. Nem a kenyérpirítót használjuk, hanem serpenyőben, fokhagymás olivaolajban pirítjuk meg a szeletkék mindkét oldalát. Miután mindkét oldaluk aranybarnára változott papírtőrlőre szedjük a szeletkéket és hagyjuk, hogy a felesleges olaj lecsöpöghessen róluk.

Miközben a kenyérkék pihennek, addig egy mozsárban összedolgozunk egy gerezd fokhagymát egy marék kimagozott fekete olajbogyóval és két konzervdobozból frissen előhalászott szardellával. Egy marék kapribogyót apróra vágunk és az előbbi masszával összekeverjük. A pirítósokat jó vastagon bekenjük a masszával és ha kedvünk úgy hozza egy kevés olivaolajjal meglocsolva, esetleg paradicsomszeletekkel tálaljuk.

 

Isteni, egyszerűen elkészíthető kálcium- bomba, amit mindenki imádni fog! Garantálom!        

 

Szólj hozzá!

Címkék: gluténmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://dietablog.blog.hu/api/trackback/id/tr692508887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása